قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی خود را ثبت کرد

کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی را ثبت کرد و در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی در هفته گذشته، در بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از رویترز، پس از انتشار، کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، آمارها قوی اقتصادی و خوش‌بینی در مورد توافق تجاری امریکا و چین، قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی را ثبت کرد و در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی در هفته گذشته، در بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

هر بشکه نفت برنت با 24 سنت افزایش 68.16 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از نیمه ماه سپتامبر بوده است. این شاخص نفتی از پایان سال 2018 تاکنون نزدیک به 27 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 4 سنت افزایش 61.72 دلار معامله شد. یک رکورد دیگر در بالاترین رقم سه ماه گذشته؛ این شاخص نفتی تاکنون امسال 36 درصد افزایش ارزش داشته است.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 27 دسامبر 8 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی به 677 دکل کاهش یافت که کمترین میزان از هفته منتهی به 15 نوامبر به شمار می‌رود.

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 20 دسامبر 5.5 میلیون بشکه کاهش یافت و به 441.4 میلیون بشکه رسید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.