رونق بازار لباس و لوازم ورزشی در ایران

دلیل بهبود چشمگیر تولیدات داخلی ورزشی فقط افزایش تولید نبوده است زیرا خریداران امروزی در کنار قیمت، توجه بسیار زیادی به موضوع کیفیت نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛بعد از فروکش کردن مشکلات دوران همه‌گیری کرونا که باعث کسادی تمامی بازارها در ایران شده بود، نشانه‌ها حاکی از آن هستند که بازار پوشاک و لوازم ورزشی جان دوباره‌ گرفته است. البته اشاره به یک نکته هم خالی از لطف نیست که حتی در دوران کرونا، فروش برخی تجهیزات مانند وسایل ورزشی خانگی افزایش یافته بود. حضور برندهای جدید داخلی و وارداتی، افزایش حجم واردات این محصولات و رو آوردن دوباره مردم به ورزش‌های گوناگون فردی و دسته‌جمعی، از دیگر دلایل رونق دوباره این بازار هستند. در این مطلب امیدها و چالش افزایش قیمت را در این بازار با هم بررسی می‌کنیم.

بهبود چشمگیر تولیدات لباس ورزشی مردانه

بنابر گزارشات بر اساس بررسی میدانی و تحلیل آمارها، طی یکسال اخیر تولیدات پوشاک ورزشی در ایران افزایش چشمگیری داشته است. باز شدن دوباره بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و افزایش تقاضای داخلی از جمله دلایل این بهبود بوده است. همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای لباس‌های ورزشی و بخصوص لباس ورزشی مردانه شده است و برندهای داخلی توانسته‌اند در کنار برندهای خارجی، سهم مناسبی را از بازار از آن خود کنند.

دلیل بهبود چشمگیر تولیدات داخلی ورزشی فقط افزایش تولید نبوده است زیرا خریداران امروزی در کنار قیمت، توجه بسیار زیادی به موضوع کیفیت نشان می‌دهند. از جمله موارد موثر در کیفیت می‌توان به استفاده از پارچه‌های باکیفیت داخلی و خارجی در محصولات داخلی، افزایش دقت در فرآیند نظارت بر تولید و خرید ماشین‌آلات جدید از سوی تولیدکنندگان پوشاک و تجهیزات ورزشی اشاره کرد.

برخی از عوامل موثر دیگر در این زمینه عبارتند از:

  • رصد ترندهای روز بازار مد و پوشاک ورزشی دنیا از سوی تولیدکنندگان داخلی و ایده گرفتن از روندهای روز این صنعت
  • مجهز شدن فروشگاه‌های اینترنتی به تکنیک‌های نوین بازاریابی و توانایی در جلب مشتریان هدف
  • استفاده از متخصصان جوان در حوزه طراحی انواع لباس از جمله تیشرت ورزشی
  • تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه به‌ویژه در زمینه تولید لوازم ورزشی

پیشرفت چشمگیر بازار لباس و لوازم ورزشی

تاثیر واردات روی بازار لباس ورزشی

به‌طور کلی تجارت خارجی کشور در سال 1401 دارای رشد 23 درصدی بوده است و بخشی از این تجارت به بخش واردات پوشاک و تجهیزات گوناگون ورزشی اختصاص داشته است. همچنین بنابر گزارش کارشناسان بازاریابی و خرید گیشا اسپرت، بازرگانان به واردات محصولات به اصلاح High Copy علاقه بیشتری نشان داده‌اند تا محصولاتی با طرح برندهای مطرح دنیا را از کشورهای مختلف مانند چین، ویتنام، امارات، ترکیه و برخی کشورهای دیگر، وارد کشور کنند.

افزایش تولید داخلی و واردات لباس ورزشی، شرایطی رقابتی را بین تولیدکنندگان و واردکنندگان ایجاد کرده و دیگر مانند گذشته تاثیری مخرب ندارد. به‌ویژه از این نظر که برندهای داخلی درصورتی‌که بتوانند کیفیت و نوآوری را چاشنی کار خود کنند، با یک استراتژی قیمت‌گذاری مناسب می‌توانند حتی با برندهای خارجی از نظر فروش رقابت کنند. یک اثر مفید دیگر افزایش واردات لوازم ورزشی این است که تولیدکنندگان داخلی با بررسی نمونه‌های جدید محصولات برندها می‌توانند از آن‌ها ایده بگیرند و محصولات مورد پسند بازار را تولید کنند.

رشد تولید کفش ورزشی در ایران

یکی دیگر از نشانه‌های امیدواری به بازار پوشاک و اکسسوری ورزشی در ایران، افزایش تولید کفش ورزشی است. بنابر آمارهای جهانی، پیش‌بینی می‌شود حجم بازار جهانی کفش ورزشی از 95 میلیارد دلار فراتر برود و ظاهرا این روند رو به پیشرفت، در بازارهای داخلی نیز موثر بوده است.

به‌گفته یکی از فعالان صنفی بازار کفش، میزان تولید کفش در ایران در سال 1401 ممکن است تا مرز 400 میلیون جفت برسد و بخشی از این تولید به کتانی‌ها و کفش‌های ورزشی اختصاص دارد. یکی از کارشناسان گیشا اسپرت نیز در این باره گفته است: “رقابت بین تولیدکنندگان کفش در سال اخیر افزایش یافته و از آن مهم‌تر این‌که تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی را با درجه‌های کیفی مختلف تولید می‌کنند و خریداران می‌توانند بر اساس توان مالی خود، این محصولات را با قیمت‌ها و درجه‌های کیفی متنوع خریداری کنند.”

رونق فروش لوازم ورزشی خانگی

توریسم داخلی در سال اخیر و با فروکش کردن همه‌گیری کرونا به شکلی تصاعدی افزایش یافته است و این مساله باعث رشد شدید تقاضا برای خرید تیشرت ورزشی، انواع کفش و نیز تجهیزات کمپینگ، کوهنوردی، پیاده‌روی و لوازم ورزش‌های هوازی شده است. یک وجه دیگر این شرایط، افزایش حس نیاز مردم به خرید تجهیزات ورزشی خانگی بوده است که با شروع شیوع ویروس کرونا با آن مواجه بودیم. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا در بخش تجهیزات سبک باشگاهی مانند دمبل‌ها، میزهای بدنسازی و مانند آن‌ها رشد چشمگیری در فروش داشته باشیم.

آخرین وضعیت قیمت لباس و لوازم ورزشی

طی یک سال اخیر تمامی بازارهای داخلی با یک شوک قیمتی دنباله‌دار روبه‌رو بوده‌اند که باعث شده است، قیمت محصولات در زمینه‌های مختلف و بازارهای مختلف، چند برابر شوند. همین شرایط در بازار پوشاک، اکسسوری و لوازم ورزشی نیز مشاهده شد. با این حال این افزایش قیمت‌ها در این بازار، به‌هیچ‌وجه بیشتر از بازارهای دیگر نبوده است.

دلیل عدم رشد بیش از اندازه قیمت در بازار لوازم ورزشی شاید رقابت توزیع‌شده برندهای داخلی و خارجی و نیز رقابت فروشگاه‌های اینترنتی در بازاریابی و فروش بوده است. از سوی دیگر نباید از یاد ببریم که در فضای فروش مبتنی‌بر وب، بخشی از تفاوت قیمت‌ها به میزان خدمات پس از فروش و خدمات ارسال و مواردی از این دست بستگی دارد. بنابراین حتی در این بازار نیز، هیچ گرانی بی‌حکمت و هیچ ارزانی، بی‌دلیل نیست.

گیشا اسپرت؛ مرجع معتبر خرید انواع لباس و لوازم ورزشی

در بین دلایل پیشرفت و رونق بازار لوازم ورزشی در یکی دو سال اخیر باید به نقش فروشگاه‌های بزرگ و معتبر فروش اینترنتی پوشاک و تجهیزات ورزشی نیز اشاره کنیم. تسلط برخی از این فروشگاه‌ها به شیوه‌های نوین بازاریابی اینترنتی و نیز رقابت ایجاد شده در فضای وب از دیگر دلایل رشد بازار لوازم ورزشی است.

یکی از فروشگاه‌های فعال و معتبر در این زمینه، فروشگاه گیشا اسپرت است. این فروشگاه توانسته است پلی میان بسیاری از برندهای داخلی و خارجی تولیدکننده این محصولات و مخاطبان هدف در ایران باشد. محصولات این فروشگاه در دسته‌های گوناگونی مانند: لباس ورزشی مردانه و زنانه، لوازم ورزشی، اکسسوری‌های ورزشی، انواع کفش ورزشی و حتی محصولات تغذیه رژیمی ارائه می‌شوند. گیشا اسپرت درکنار این تنوع محصول، خدماتی از جمله تعویض و مرجوعی را با پشتیبانی کاملا حرفه‌ای ارائه میدهد. برای خرید این محصولات به‌همراه خدمات پس از فروش و با قیمت مناسب می‌توانید همین الان نام گیشا اسپرت را در گوگل جستجو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.