صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کیف و کفش چرم در سال گذشته

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت: سال گذشته، حدود ۱۰۰ میلیون دلار کیف و کفش چرمی صادر شد که این میزان، امسال باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛آقای رسول شجری با اشاره به افزایش تعرفه‌ی واردات ماشین آلات صنعتی در حوزه‌ی چرم و صنایع وابسته، افزود: با توجه به اینکه تعرفه‌ی واردات ماشین آلات از ابتدای سال افزایش داشته است، تولیدکنندگان چرم برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات خود با مشکل رو به رو شدند که آن‌ها حتی رضایت دارند ماشین آلات دست دو وارد شود تا بتوانند صنایع خود را بازسازی کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کیف و کفش چرم توانایی تامین نیاز بازار داخل را دارند گفت: اگر قرار بر این باشد که کفش‌های بالای ۱۰۰ دلار وارد کشور شود تا به این صنعت کمک کند، ما با واردات این محصولات با کیفیت مشکلی نداریم، اما آنچه که وارد می‌شود محصولات ارزان قیمتی است که با قیمت بالا فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با بیان اینکه ۳ جفت کفش سرانه‌ی مصرف کشور است افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون جفت کفش نیاز کشور است که ما توانایی تامین آن را داریم ضمن اینکه ظرفیت قابل توجهی برای تولیدکنندگان داخلی نیز وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.