بازگشت امید به اردوگاه سهامداران بانک دی

نگرانی ها در خصوص نماد بانک دی در ماههای اخیر در بین سهامداران در حالی رو به افزایش بود که این مسئله با تغییرات مدیریتی این بانک تشدید شد اما طی مدت زمان کوتاهی نه تنها که به نگرانی سهامداران پاسخ مناسب داده شد بلکه با اقدامات انجام شده می توان بانک دی را در مسیری هموار متصور بود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بازگشایی نماد بانک دی پس از ۹ ماه و برگزاری دو مجمع در فاصله کمتر از ۴۰ روز به جهت تصویب صورتهای مالی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ فرکانس های مثبتی بود که در مدت زمان کوتاهی نظر سهامداران و منتقدان را به خود جلب کرد. اگرچه بانک دی با رسیدن به روزهای اوج فاصله دارد اما اقدامات انجام شده طی این بازه زمانی قابل توجه بود.

بررسی ها نشان میدهد که علیرغم برخی فضاسازی های رسانه ای همراهی سپرده گذاران این بانک در وضعیت مطلوبی قرار دارد و طبق صورتهای مالی تلفیقی منتهی به پایان سال قبل مبلغ، سپرده گذاری در این بانک به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته و به ۴۱ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال رسیده است.

در خصوص وعده مدیرعامل بانک دی درباره واگذاری املاک مازاد در جهت کاهش زیان انباشته، مستندات نشان میدهد که بعد از تجدید ارزیابی برخی از دارایی های بانک در شهریور سال ۹۹ بهای آنها نسبت به سنوات قبل با رشد خوبی همراه بوده و می توان اذعان داشت با فروش این املاک تا حدودی زیادی وعده کاهش زیان انباشته عملیاتی شود ضمن اینکه مرحله دوم افزایش سرمایه بانک به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز منتظر اخذ مجوز لازم از سازمان بورس است.

همچنین باید اضافه کرد مجموع سپرده های ارزی بانک دی در ۹ بانک خارجی و میزان مطالبات آن از مؤسسات اعتباری و بانکها بیش از ۱۲ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال نشان میدهد که این مقدار نیز پشتوانه خوبی در جهت استفاده عملیاتی برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خواهد بود.

افزایش بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریالی دارایی های بانک در پایان سال قبل و رسیدن به مجموع بیش از ۵۸۶ هزار میلیارد ریال برآورد مدیران بانک در خصوص روند رو به رشد وضعیت مالی را تصدیق می کند و به نظر می رسد سال جاری با تحول ساختاری بانک دی شاهد افزایش عمق سرمایه در گردش و توسعه زیرساختهای مالی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.