نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

پردیس‌ های علم و فناوری باید در جهت حل مشکلات صنعت کشور وارد عمل شوند/ بومی‌ سازی صنعت خودرو لازمه کشور است

مهدی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: پردیس های علم و‌ فناوری به منظور پیشرفت، بومی سازی و تامین‌ نیازهای صنعت کشور ایجاد شدند.

مهدی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره رسالت و اهداف پردیس‌های علم و فناوری اظهار کرد: مراکز نوآوری و پردیس‌های فناوری دانشگاهی و غیر دانشگاهی درواقع نقطه اتصال توانمندی‌های دانشگاه و نیازمندی‌های صنعت و جامعه محسوب می‌شوند از این رو براساس این هدفگذاری ایده‌ها و ابتکارات نخبگان علمی باید در این پردیس‌ها به مرحله اجرایی و عملی برسد.

وی افزود: در پردیس‌های دانشگاهی و پارک‌ های فناوری مقرر شده است که ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در دانشگاه و واحدهای پژوهشی در جهت توسعه صنعت کشور به کار گرفته شود.

تصریح کرد: پارک‌ها و پردیس‌های فناوری کشور در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که بدون شک تعیین مشی مناسب با نیازهای جامعه در بهبود عملکرد آنها نقش مناسبی خواهد داشت.

اسماعیلی درباره رویکرد پردیس و پارک‌های فناوری در جهت بهبود صنعت خودرو کشور خاطرنشان کرد: نیازهای اساسی و مهم کشور در بخش‌های مختلف‌ از جمله خودرو و تولید بدون شک باید در دستور کار نخبگان دانشگاهی ما در پارک‌ های علم و فناوری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: صنعت خودرو کشور امروز باتوجه به نیازهای اساسی در حوزه بومی‌سازی نیازمند اصلاحات اساسی است که در این راستا ما می توانیم با ایجاد یک بخش به حوزه خودرو و ترسیم یک برنامه مشخص اهداف مدنظرمان را در این بخش عملیاتی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو ما امروز نیازمند اصلاحات اساسی است گفت: یکی از مشکلات امروز بخش خودرو در کشورمان عدم وجود یک برنامه‌ ریزی و نقشه راه مناسب در این بخش است که بدون شک این مهم با اعتماد به جوانان و نخبگان دانشگاهی ما در پردیس‌های فناوری عملیاتی خواهد شد و ما رویکردهای جدیدی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.