ایوبی: کتاب و کتاب خوانی مهم نرین و پایدارنرین کار فرهنگی ماندگار است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، در بازدید از سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: دنیای امروز، دنیای نصویر است و پیام های کوتاه؛ اما علی رغم همه اینها هنوز هم کتاب و کتاب خوانی مهم ترین و پایدارترین کار فرهنگی ماندگار است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به شکل رسمی، 20 اردیبهشت 1401 از ساعت 10 در مصلای امام خمینی (ره)آغاز به کار کرد.

حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، در حاشیه بازدید از غرفه کمیسیون ملی یونسکو عنوان کرد: خیلی خرسندیم که حضور ما در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باعث جمع بندی آثار و تالیفات سال ها تلاش کمیسیون ملی یونسکو در حوزه نشر و اطلاع رسانی به عموم علاقه مندان این حوزه شده است.

ایوبی افزود: خوشبختانه تلاش کمیسیون ملی در حوزه نشر همچنان ادامه دارد و همین امر باعث چاپ و نشر آثار ارزشمند و منحصر به فردی در حوزه های مختلف شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، تاکید کرد: ما در طی این سال ها بیش از 180 عنوان کتاب را به چاپ رساندیم و از سال گذشنه نیز با جدیتی مضاعف چند اثر خوب و فاخر را هم به چاپ رساندیم.

ایوبی در پایان با اشاره به این نکته که دنیای امروز، دنیای نصویر و پیام های کوناه است، افزود: علی رغم همه اینها هنوز هم کتاب و کتاب خوانی مهم ترین و پایدارترین کار فرهنگی ماندگار است.

غرفه کمیسیون ملی یونسکو با بیش از نیم قرن سابقه انتشاراتی با نشست‌های علمی محور در حوزه کتاب،سواد و کتابخوانی از منظر یونسکو در این نمایشگاه با حضور صاحبنظران در طبقه فوقانی بخش ‌بین‌المللمیزبان علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

گفتنی است کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دارای کتاب‌هایی منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف کاری یونسکو است و این آثار شامل کتاب‌های نفیس در قالب ترجمه، تالیف و گردآوری است که با هدایت کتابخانه و مرکز اسناد این کمیسیون که به تازگی در مجموعه جُندی شاپور بازگشایی شده است آماده خدمت‌رسانی به محققان، دانشجویان و سایر مراجعه‌کنندگان نمایشگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. همچنین این رویداد در فضای مجازی در سامانه ketab.ir  فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.