پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک با پیشرانه Mitsubishi *

پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری‌ توربو با توان 218 اسب بخار و گشتاور‌ 320 نیوتون متر است. پیشرانه آن نیز از سری MIVEC میتسوبیشی ‌و در رده 4k22 این کمپانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ تکنولوژیMIVEC یا همان سیستم خلاقانه میتسوبیشی برای کنترل الکترونیکی زمان‌بندی سوپاپ، نام تجاری یک تکنولوژی برای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های موتور خودرو است که توسط میتسوبیشی موتورز توسعه یافته است. در واقع MIVEC همان سیستم VVT(زمانبندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ) است که توسط این کمپانی بصورت دوبل استفاده شده است.

در سیستم DVVTعملکرد سوپاپهای دود و هوا هردو متغیر است بدین معنی که براساس شرایط کاری، دور، بار وارده بر موتور سوپاپهای ورودی و خروجی هر دو توسط ECU موتور از طریق عملگر کلاچ هیدرولیکی که در دنده های تایم میل بادامک های دود و هوا تعبیه شده است کنترل میگردد.

تکنولوژی MIVECاین امکان را به راننده و یا خودرو میدهد که در شرایط متفاوت رانندگی، گشتاور و توان خروجی متفاوتی را در اختیار داشته باشد .اگر رانندگی در سطح شهر است طبیعتا شرایط میل بادامکها طوری تنظیم میگردد که موتور حداقل هوا با کنترل میزان پاشش سوخت و حداقل آلایندگی را داشته باشد .در شرایط بار و فشار زیاد بر موتور با تغییر زاویه بازشدن سوپاپهای دود و هوا با پاشش متناسب سوخت ،گشتاور خروجی موتور افزایش می یابد و درنهایت در دورهای بالاتر موتور که انتظار بدست آوردن توان بیشتری می رود، با تغییر زمان بازو بست سوپاپها نسبت تراکم سیلند افزایش می یابد و در چنین شرایطی است که مخلوط هوا و سوخت با نسبت بیشتری متراکم شده و بیشترین توان موتور در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.