مزایای استفاده از اینترنت بانک مسکن

ضریب امنیت کاربران در استفاده از نسخه جدید اینترنت بانک مسکن افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از ابتدای سال جاری، با تدابیر مدیریت بانک مسکن، نسخه بانکداری اینترنتی به روزرسانی شد و طی این اقدام، ضریب امنیت کاربران و استفاده کنندگان از خدمات این بانک انجام ارتقا پیدا کرد. در جریان اقدامات انجام شده، نسخه اینترنت بانک مسکن از ابتدای سال جاری همراه با سه تغییر مهم، شرایط بهتر و متفاوت تری را برای استفاده کنندگان خود و مشتریان بانک به وجود آورده است. در این راستا، به منظور فراهم سازی امکان اختصاص رمز یکبار مصرف (رمزنما، پیامکی) به مشتری جهت استفاده به عنوان رمز ورود به سامانه اینترنت بانک و رمز حساب در درگاه‌های اینترنت بانک و همراه بانک، سه امکان جدید در دستگاه صدور رمز یکبار مصرف OTP سامانه اینترنت بانک مسکن فراهم شد.

امکان اول، تعیین رمز پیامکی برای رمز حساب در این بخش است. بر این اساس تغییر نوع رمز حساب به نوع پیامکی ازطریق بخش مدیریت رمز حساب کاربران «با انتخاب گزینه» پیامکی برای حساب مورد نظر امکان پذیر شد.

در نوع رمز پیامکی، در هنگام انجام تراکنش در درگاه های اینترنت بانک و همراه بانک، رمز یکبار مصرف به شماره موبایل مشتری در سامانه مرکزی اطلاعات مشتریان CIF ارسال خواهد شد. بر این اساس امکان اختصاص رمزنما به مشتری جهت استفاده در ورود به سامانه اینترنت بانک یا رمز حساب در سه مرحله انجام می شود.

در مرحله اول از طریق انتخاب گزینه اپلیکیشن رمزنما می تواند از این سرویس استفاده کرد. یکی دیگر از مراحل اختصاص رمزنما ورود سامانه اینترنت بانک از طریق بخش مدیریت روش ورود کاربران به درگاه‌ها عنوان شده است اما در مرحله آخر مشتریان می توانند از طریق بخش «مدیریت رمز حساب کاربران» به اپلیکیشن رمزنما دسترسی پیدا کنند.

همچنین در این نسخه، امکان استفاده از رمزنمای تعریف شده در بخش «مدیریت توکن‌های حساب یا درگاه مشتری» تنها از طریق منوی رمز نما در همراه بانک مسکن و در بخش «حساب/درگاه» وجود دارد. امکان اختصاص رمزنمای تعریف شده از طریق بخش «مدیریت توکن‌های حساب/درگاه مشتری» به کارت های مشتری وجود ندارد. اما امکان اختصاص رمزنمای تعریف شده از طریق بخش «مدیریت توکن‌های حساب/درگاه مشتری» به تمامی حساب‌های مشتری وجود دارد و به ازای هر حساب نیازی نیست به تعریف توکن جداگانه نیست.

یک نکته مهم در خصوص این نسخه اینترنت بانک مسکن آن است که در صورت اختصاص رمز یکبارمصرف به حساب، سقف مبلغ تراکنش افزایش خواهد یافت. آن دسته از مشتریان که از خدمات رمز یکبارمصرف در اپلیکیشن رمزنما استفاده می کنند، کماکان قادر به استفاده از خدمات اپلیکیشن مذکور خواهند بود. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با تمامی تغییرات و تدابیر پیش بینی شده، ضریب امنیت کاربران در زمان استفاده از نسخه اینترنت بانک مسکنافزایش یافته است و این موضوع به آسودگی خیال مشتریان در استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری کمک ویژه ای کرده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.