مشترکین پرمصرف گاز هزینه بیشتری پرداخت می کنند

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه افزایش قیمت گاز برای مشترکین پرمصرف خواهد بود گفت: این گروه از مشترکین هزینه بیشتری برای مصرف گار پرداخت می کنند اما دیگر مشترکین با تعرفه سال گذشته هزینه گاز خود را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حسینعلی محمد حسینی مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در برنامه درانتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: به واسطه عدم رعایت الگوی مصرف که مختص امسال هم نیست و هرسال این مشکل را داشتیم دچار چالش هایی شدیم. با توجه به سرمایه زودرسی که کشور را فراگرفته است و به تبع مصرف فزاینده بخش های مختلف،بخصوص بخش خانگی دچار چالش های ناترازی تولید و مصرف شده ایم.

وی ادامه داد: تراز تولید و مصرف مورد بررسی جدی قرار می گیرد اما نکته اصلی بحث مصرف بی رویه انرژی به صورت عام و گاز به صورت خاص، در بخش های غیر مولد یعنی بخش خانگی و تجاری و نقش این حامل انرژی ارزشمند است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز توضیح داد: شاخص هایی داریم که معیار مصرف را مشخص می کند. مشترکین پرمصرف دمای رفاه که 18 تا 21 درجه در منزل است رعایت نمی کنند و از وسایل گرمایشی کم بازده مانند بخاری های گازی که رده انرژی ندارند استفاده می کنند.

محمد حسینی تاکید کرد: برنامه وزات نفت و شرکت ملی گاز جریمه مشترکین پرمصرف و احقاق حقوق مشترکین کم مصرف است. ما سالانه یارانه بسیار سنگینی در این حوزه می دهیم و مشترکین پرمصرف دارند از یارانه ای که می توان در بخش های دیگر استفاده شود مصرف می کنند از اینرو در اینجا از سیاست قیمتی برای کنترل مصرف استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: هنوز دستور العمل جریمه ابلاغ نشده است و تقریبا 30 درصد مشترکین پرمصرف هستند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: قیمت گاز در سراسر دنیا افزایش داشته و قیمت ها بسیار بالاتر از میزان سابق رفته است. ما باید مطابق با روش ها و استانداردهای بهینه سازی مصرف حرکت کنیم. در برخی کشورها حتی دمای استاندارد از 18 تا 21 درجه نیز کمتر است و در ژاپن درجه انرژی 12 درجه است و در این کشورها قیمت انرژی بالاست.

محمد حسینی یادآور شد: دولت در بهینه سازی مصرف انرژی از خود شروع کرده و دستگاه های دولتی موظف به رعایت این استاندارد هستند و اگر دستگاهی خلاف این مهم رفتار کند گازش قطع می شود. ما از مردم درخواست داریم به این بحث توجه کنند.

وی گفت: حامل انرژی گاز جزء ذخایر بین نسلی است. ما باید با دیگر کشورهای دنیا مقایسه کنیم. تمام روند جهانی نشان می دهد حامل انرژی گاز نقشی اساسی در سبد انرژی دنیا داردو در 20 سال آتی نقش مهمی خواهد داشت. اگر مصرف محدودیت نداشته باشد باید سرمایه گذاری عظیمی در تولید گاز داشته باشیم. بررسی ها نشان می دهد اگر یک دلار در بخش بهینه سازی سرمایه گذاری کنیم معادل با 7 دلار در بخش تولید سرمایه گذاری است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز عنوان کرد: بررسی ها نشان داده فرهنگسازی و رعایت دمای رفاه و پوشیدن لباس گرم بین 5 تا 10 درصد مصرف را به همراه دارد و یکی از سیاست هایی که پیک مصرف را داریم رعایت الگوی مصرف و فرهنگسازی است تا بتوانیم این دوره سرد را که زیاد نیست سپری کنیم.

محمد حسینی ادامه داد: با دستگاه های پرمصرف جدی برخورد می شود و از مردم می خواهیم همکاری کنند تا خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.
وی یادآور شد: گران شدن هزینه گاز برای مشترکین پرمصرف است ما تا سه پله اول مصرف، در اقلیم های مختلف افزایش قیمت نداریم همان قیمت پارسال است اما برای مشترکین پرمصرف جریمه ها اعمال خواهد شد.
لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی “درانتهای الوند” شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.