مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس: موزه دفاع مقدس محلی برای تبیین اندیشه‌های متعالی است

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس محلی برای تعامل آموزش و تبیین اندیشه‌های متعالی و آموزش است و ما به عنوان مدیر عامل موزه ملی وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین روش در منظر علاقه‌مندان انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علی اصغر جعفری در اختتامیه دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با اشاره به اهداف برگزاری دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: در نتیجه بیش از یکسال مطالعه و در مجموع ۱۵ جلسه تخصصی این همایش را برگزار کردیم.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی ره و فداکاری ایثارگران و شهدا، پارادایم جدید فکری در جهان طلوع کرد، ادامه داد: یه موازات زمانی که از این پارادایم گذشت، تحولات جدیدی در جهان رقم زده شد.

جعفری اضافه کرد: با گذشت چهار دهه، در حال حاضر انقلاب اسلامی فقط متعلق به مردم ایران نیست و بعد جهانی پیدا کرده است کما اینکه بسیاری از ملل اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی در کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های منطقه با تاسی از انقلاب اسلامی ایران تحولاتی را در کشور‌های خود به وجود آوردند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: شروع این جریان با ملت ایران بود و استمرار آن با افرادی برای تبیین این گفتمان که همه اهالی قلم و رسانه‌ها تلاش می‌کنند نگاه گفتمانی در جامعه به وجود آوردند.

وی یادآور شد: موزه دفاع مقدس محلی برای تعامل آموزش و تبیین اندیشه‌های متعالی و آموزش است و ما یه عنوان موزه ملی وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین روش در منظر علاقمندان انجام دهیم، همچنان که رهبر انقلاب فرمودند دفاع مقدس دقیق و بدون تحریف تبیین شود بنابراین اگر دفاع مقدس به خوبی تبیین شود انقلاب هم تبیین می‌شود.

جعفری با یادآوری این که برای بازنمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لازم بود که چارچوب علمی را برمبانی ادبیات و دقیق و مؤثر جمع‌بندی کنیم، اضافه کرد: در همایش اول که در اردیبهشت ۹۸ با ۱۱۶ مقاله برگزار شد مبانی نظری و علمی گفتمان انقلاب اسلامی را بدست آوردیم و برای تکمیل این فرآیند دومین همایش را برگزار کردیم.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: ما مفتخر به حرکت عظیمی هستیم که جهان و دنیا را متحول کرده که در عرصه جهان پیشگام است لذا لازم است که آن را با افتخار ارائه کنیم.

وی گفت: قطعا گام بعدی را هنرمندان بر می‌دارند که به بهترین ابزار و روش این گفتمان را جانمایی کنند تا علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

محمد باقر خرمشاد مدیرکل سیاسی وزیر کشور و عضو هیات علمی همایش هم در این مراسم گفت: بعد از تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم پنج محور استخراج شد که از جمله این محور‌ها بازنمایی ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم بود. بازنمایی دستاورد‌های خارجی بیانیه گام دوم، تحقق تمدن نوین اسلامی، دستاورد‌های داخلی بیانیه گام دوم است.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور گفت: ۱۵ نشست تخصصی در طول چند ماه برگزار شد و بعد از تبیین محور‌های همایش وبینار‌هایی برگزار شد. حداقل ۲۱ دانشگاه و مرکز پژوهشی برای انجام این مهم همکاری کردند، از مجموعه آنچه دریافت شد ۹۶ مقاله در بیانیه گام دوم بود که با توجه به اینکه اینجا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است بازنمایی انقلاب صورت بگیرد.

وی با بیان این که بیانیه گام دوم دو وجهه دارد که مورد اول مربوط به چهل سال گذشته و بعد از آن چهل سال آینده است، ادامه داد:. رهبری ۷ دستاورد برای انقلاب بیان می‌کنند که انتظار است موزه این ۷ دستاورد را تبیین کند که یکی از ویژگی‌ها آن نقش و حضور مردمی در انقلاب است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.