پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز در پی حادثه انفجار در مراسم نماز جمعه در منطقه قندوز افغانستان

جامعه روحانیت مبارز در پی حادثه انفجار در مراسم نماز جمعه در منطقه قندوز افغانستان و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران مظلوم، جامعه روحانیت پیام مهمی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز در پی حادثه انفجار در مراسم نماز جمعه در منطقه قندوز افغانستان و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران مظلوم، جامعه روحانیت پیام مهمی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و مانقموا منهم إلا أن یومنوا بالله العزیز الحمید.
صدق الله العلی العظیم

فاجعه غمبار شهادت مسلمانان مؤمن و نمازگزاران مراسم عبادی نماز جمعه‏ مسجد سید آبادِ ولایتِ قندوز در افغانستان، بار دیگر جنایات مدعیان کذاب مسلمانی و داعشیان دست پرورده آمریکا را در اذهان زنده کرد و نشان داد که فتنه گران و ایادی آنها هنوز در این سرزمین مظلوم، حضور داشته و با کینه توزی نسبت به این ملت شجاع و وطن رنج کشیده آنان، کماکان توطئه سازی و دسیسه چینی می کنند.

پرسشی که ذهن هر ناظر دلسوز را درگیر می سازد این است که این میزان از سبعیت و خونخواری در قبال این مردم مظلوم به ویژه نسبت به مردم پاک نهاد هزاره و شیعیان به چه جرمی صورت می پذیرد؟! آیا به جرم ایستادگی و جانفشانی‌ آنها در راه استقلال کشورشان است یا به جرم تسلیم نشدن در برابر توطئه‌ طراحی شده از سوی کمپانی‌های نفت و گاز آمریکائی است یا به جرم مسلمان بودن یا شیعه بودن آنهاست که با هدف ایجاد نزاع و تفرقه بین امت اسلامی و طوایف و مذاهب ‌افغانستانی صورت می پذیرد؟!

جامعه روحانیت مبارز از همه‌ دولتهای مسلمان، از همه‌ نخبگان و علمای مسؤول و متعهد جهان اسلام، از همه‌ آزادگان و دلسوزان امت اسلامی، و به ویژه از دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی می خواهد با تمام توان برای دفاع از مظلومان هزاره و دیگر اقوام مظلوم افغانستان تحرک بیشتری داشته باشند و نگذارند میلیونها نفر از مردم محروم این کشور ، اینگونه قربانی فتنه‌ های داعش و تحجر شوند.

همچنین از همه مجامع مدعی حقوق بشر و دولت‌هایی که‌در قبال کشته شدن یک فرد با هر مستمسکی دم از حقوق بشر و حقوق انسان به میان می آورند سوال می کنیم که چگونه است در قبال کشته شدن بیش از یکصد انسان بیگناه و مظلوم آن هم در حال عبادت و در یک مکان مذهبی سکوتی مرگبار پیشه می کنند؟!…

در میان تحولات افغانستان همچنین، شنیدن اخبار و گزارش‌های مربوط به آوارگی دهها هزار تن از شیعیان و هزاره ها و خانواده های ایشان از کودکان و زنان و سالخوردگان قلب هر مسلمان و بلکه هر انسانی را می فشارد که اینچنین مظلومانه و مهجورانه از خانه و آشیانه خود دربدر شده اند. حاکمان مستقر در افغانستان نباید اجازه دهند جنگ مذهبی با خونریزی چنین گروههای غافل، متحجر و سنگدلی، در این کشور و خدای ناخواسته در نقاط دیگر دنیای اسلام ریشه بگیرد و بیش از هر چیز ایفای نقش خطیر و مسوولیت پذیری علما و نخبگان و سیاسیون در این بین مورد انتظار است.

از جوانان و مردم مظلوم اما سلحشور افغانستان از هر قومی که هستند نیز می خواهیم به پروردگار علیم توکل کنید، و از او مدد بجوئید، و با شجاعت در مقابل درندگان شیطان صفت، ایستادگی نمائید و به وعده‌ صادق الهی امید داشته باشید که: سیجعل الله بعد عسر یسرا…

بدون تردید مسئولیت تأمین امنیت و دفع این فتنه خطرناک متوجه حکومت فعلی مستقر در کابل است.

در پایان از خداوند سبحان، برقراری صلح پایدار و آرامش کامل را در این سرزمین رنج دیده و بلا کشیده مسئلت داریم و این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی عصرارواحنا فداه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به عموم امت اسلامی و مردم رشید افغانستان به ویژه به خانواده ‏ها و داغداران این فاجعه تلخ تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات برای شهدای عزیز مسئلت می‏ نماییم.

جامعه روحانیت مبارز
۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.