دستگاه‌های کم کار در ستاد تسهیل به دادستانی معرفی می شوند

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: دستگاه هایی که به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عمل نکنند و عملکرد خوبی در حل مشکلات واحدهای تولیدی نداشته باشند به دادستانی معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، بابک دین پرست در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان خوزستان که با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد، بیان کرد: دولت مصمم به حل مشکلات واحدهای تولیدی و خروج صنایع از رکود است و در این مسیر هر مدیر و دستگاهی که همراهی نکند به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه گفت: بانک‌ها یکی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند و اگر به درستی به وظایف خود عمل نکنند به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شوند تا به تخلف آن‌ها رسیدگی شود.

دین‌پرست با اشاره به اینکه در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی با هیچ دستگاه و ارگانی تعارف نداریم افزود: طبق اطلاعاتی که ارائه شده است از سفر قبلی من به خوزستان تا کنون که بیش از یک ماه می گذرد برخی مصوبات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اجرا نشده است و تا زمانی که در استان حضور دارم باید اسامی دستگاه هایی که در استان در انجام مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همکاری نداشتند معرفی شوند تا برخورد لازم با آن ها صورت پذیرد.

وجود۷۶ هزارو ۸۳۵ طرح نیمه تمام در کشور

وی در ادامه بیان کرد: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که بیشتر در بخش صنعت و معدن هستند.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: از این تعداد سه هزار طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به همین منظور ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور در نظر دارد برای تکمیل طرح هایی که حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به بالا نیاز دارند، ورود و حمایت کند.

وی ادامه داد: در خوزستان نیز طرح های نیمه تمامی که پنج هزار میلیارد ریال به بالا برای تکمیل نیاز به سرمایه دارند در ستاد تسهیل مورد بررسی و حمایت قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه هیئتی از مسئولان کشوری عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به استان خوزستان سفر کردند؛ بازدید و حل مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی منتخب و بویژه واحد‌های فولادی این استان (ازجمله گروه ملی فولاد ایران، نورد و لوله اهواز، لوله سازی ماهشهر و فولاد خوزستان)، بازدید از شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و برگزاری جلسه ویژه بررسی مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی استان و همچنین برگزاری یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد ملی و رفع موانع تولید با حضور اعضای ستاد در اهواز، از مهمترین برنامه های اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سفر به استان خوزستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.