علت کمبود برق در ایران چیست؟

نایب رئیس اتاق بازگانی ایران گفت: تقریبا در ۵ سال اخیر به دلیل مداخلات قیمتی دولت برای تولیدکنندگان برق، سرمایه گذاری جدیدی در نیروگاه نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازگانی ایران در پاسخ به این پرسش که، تورم چه اثری بر ارزیابی طرح‌های سرمایه گذاری دارد؟، اظهار کرد: تورم به عنوان عامل نا اطمینانی و ریسک مهم باعث کاهش سرمایه گذاری می‌شود.

او بیان کرد: مالیات تورمی از چند جهت تاثیرگذار است، چرا که سرمایه گذار به دنبال شبیه سازی می‌رود و باید برآوردی بر روی قیمت تجهیزات و ماشین آلات داشته باشد.

برق

نایب رئیس اتاق بازگانی ایران افزود: در صورتی که تورم تصاعدی داشته باشیم امکان تهیه طرح امکان سنجی برای سرمایه گذار فراهم نیست و از سوی دیگر توانایی محاسبه قیمت تمام شده محصول نهایی برای فهمیدن اینکه آیا سرمایه گذار، امکان حضور در فعالیت رقابتی را دارد یا خیر؟ وجود ندارد.

سلاح ورزی در پایان تاکید کرد: قطعی نیروگاه برق نیز بر روی تورم و نرخ ارز اثرگذار است. تقریبا به جز سرمایه گذاری‌ها در اوایل دهه ۹۰ در ۵ سال اخیر به دلیل نامشخص بودن تورم، نرخ ارز در آینده و مداخلات قیمتی دولت برای تولیدکنندگان برق، سرمایه گذاری جدیدی در نیروگاه نداشتیم و در حال حاضر شاهد اثرات آن در قطعی و کمبود برق هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.