آیا فروش تور ترکیه همچنان ممنوع است؟

در حالی که ستاد ملی مقابله با کرونا، هنوز مصوبه‌ای مبنی بر لغو ممنوعیت تور ترکیه صادر نکرده، اما برخی آژانس‌های خدمات مسافرتی اقدام به انتشار تبلیغات تور ترکیه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ ستاد ملی مقابله با کرونا سه شنبه ۱۷ فروردین امسال مصوبه «ممنوعیت برگزاری تورهای ترکیه» و در عین حال «بلا اشکال بودن انجام پروازهای عادی» به این کشور را به دلیل افزایش ابتلاء به کرونا در این کشور به دستگاه‌های ذی ربط شامل وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد.

با این حال برخی آژانس‌ها از اجرای این ابلاغیه سر باز می‌زدند که با نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت گردشگری، برخی آژانس‌های متخلف از ادامه فروش تورهای ترکیه خودداری کردند.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها: فروش تور ترکیه همچنان ممنوع است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دهم خرداد ماه امسال در گفت وگویی با تاکید بر اینکه فروش تور به ترکیه همچنان ممنوع است، اظهار داشت: ممنوعیت فروش تور و پکیج سفر به ترکیه برداشته نشده؛ اما معمولاً مسافرانی که اقدام به خرید بلیت هواپیما از یک آژانس مسافرتی می‌کنند درخواست رزرو هتل هم از آنها دارند. بنابراین ممکن است آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیت خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل و … را هم به آنها ارائه دهند.

اسعدی سامانی درباره تعداد پروازهای ایران و ترکیه گفت: در هفته بیش از ۳۰ پرواز بین دو کشور انجام می‌شود.

اگرچه تا کنون در روزهای اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در خصوص رفع این ممنوعیت نداشته اما بار دیگر برخی آژانس‌های گردشگری اقدام به انتشار چراغ خاموش تبلیغات تورهای ترکیه در فضای مجازی یا حتی پیامکی کرده‌اند.

ترکیه

سازمان هواپیمایی کشوری: نظارت ما بر آژانس‌ها فقط به فروش بلیت محدود است

حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر دفاتر خدمات مسافرت هوایی سازمان هواپیمایی کشوری درباره قانونی یا غیر قانونی بودن تبلیغات تورهای ترکیه از سوی برخی آژانس‌های گردشگری گفت: بر اساس آئین نامه مصوب هیئت دولت، وظیفه نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری بر این دفاتر، صرفاً در حیطه فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: اینکه آیا دفاتر خدمات گردشگری، تور، هتل، ترانسفر فرودگاهی یا خدمات دیگر به مشتریان ارائه می‌دهند یا نه، در حیطه وزارت گردشگری است.

رئیس انجمن آژانس‌ها: فروش تورهای ترکیه قانونی است!

د ر همین ارتباط، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با اشاره به متوقف نشدن پروازها به ترکیه گفت: این ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا، شامل پروازها نمی‌شود؛ اما مسافران به این کشور، در کجا باید اقامت کنند؟ آیا خودشان می‌توانند هتل یا ترانسفر از فرودگاه به شهر را تهیه کنند؟

وی ادامه داد: اگر با اسم تور مشکل دارید، اصلاً اسم آن را تغییر دهید؛ این مصوبه ستاد کرونا کارشناسی نیست؛ وقتی پروازها انجام می‌شود، مگر می‌شود فکری برای اقامت مسافران نکرد؟ به نظر من کرونا با گردشگری هوشمندانه و مراقبت‌های لازم شیوع پیدا نمی‌کند.

رفیعی گفت: پروازها عموماً چارتری است و آژانس‌ها مجوز خرید چارتری این پروازها را دارند؛ اگر پروازها بدون مجوز بود، این کار هم غیر قانونی بود اما در حال حاضر همه پروازها با مجوز سازمان هواپیمایی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ممنوعیت‌ها در ترکیه کاهش یافته ولی فقط مراکز تجاری و پر تردد برخی شهرهای ترکیه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است تا حجم ترددهای مسافری کاهش یابد اما هتل‌ها باز هستند و پذیرش مسافر انجام می‌شود.

این فعال صنفی صنعت گردشگری تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و ما به همه آژانس‌ها ابلاغ کرده‌ایم اما اینکه این ابلاغ ما به این معنا باشد که حال که امکان فروش بلیت را دارید، هتل نفروشید، نیست. البته فروش «رزرو هتل» یا ترانسفر فرودگاهی تحت عنوان تور نیست.

وی خاطرنشان کرد: این نوع فعالیت آژانس‌های گردشگری، «قانونی» است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.