با ترکیب جدید 10 ثروتمند جهان در سال 2021 آشنا شوید!

ترکیب جدید 10 ثروتمند جهان در سال 2021 مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ نشریه بلومبرگ لیست ۱۰ ثروتمند اول جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی را منتشر کرده است که به شرح زیر است.

اینجا بیشتر بخوانید: ۱۰ چهره ثروتمند جهان را بشناسید

رتبه اول : ایلان ماسک مدیر تسلا با ۱۹۵ میلیارد دلار 

مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری است. او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است. او هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس‌اکس است. ماسک همچنین در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ شناخته شده‌است.

ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار (پی‌پل، اسپیس‌ایکس و تسلا موتورز) را ایجاد کند. ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده‌است. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند و تقریباً همهٔ آن‌ها هم کاملاً موفقیت‌آمیز هستند. از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند).

رتبه دوم : جف بزوس مدیر آمازون با ۱۸۵ میلیارد دلار

جفری پرستون بِیْزوس متواد ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۶۴، صاحب رسانه، کارآفرین و سرمایه‌گذار اهل آمریکا در زمینهٔ اینترنت، و نیز مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، بیزوس ، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از بیل گیتس پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. فوربز در ۲۶ اگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد: بیزوس با ۲۰۵ میلیارد دلار ثروت به نخستین فردی تبدیل شد که بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

او با بنیان‌گذاری وبگاه «آمازون دات‌کام»، نقش کلیدی در زمینهٔ رشد تجارت الکترونیک ایفا کرد بیزوس در اوت ۲۰۱۳ روزنامه واشینگتن پست را خریداری کرد. همچنین گفته شده که او در مسیر تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر جهان است.وی ۱۰ میلیارد دلار از ثروت خود را صرف تغییرات اقلیمی کرد.

رتبه سوم : بیل گیتس با ۱۳۴ میلیارد دلار 

ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم  سرشناس به بیل گیتس متولد ، ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ سیاتل، واشینگتن است . کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از وی پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

بیل گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ برای مدت ۲۵ سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیرهٔ این شرکت کناره‌گیری کرد.گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصداز سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است. گیتس همچنین قصد دارد از هیئت مدیره شرکت مالی برکشایر هاتاوی نیز کناره‌گیری کند.

رتبه چهارم : برنارد آرنولت LVMH فرانسوی با ۱۱۶ میلیارد دلار 

برنار آرنو متولد ۵ مارس ۱۹۴۹فرانسه است.  بازرگان، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است.

برنارد آرنو توانایی ویژه‌ای در کشف استعدادهای بازار دارد. خوب می‌داند چه محصولی را باید در کجا عرضه کرد و چه محصولی در بازاری با استقبال روبه‌رو نخواهد شد و قطعاً به همین دلیل است، که مجموعه تحت مدیریت او بزرگ‌ترین شرکت در عرصه لوازم لوکس است. این شرکت خود دارای ۵۰ زیرمجموعه است، که هر کدام از مارک‌های معروفی هستند و در یک یا چند شاخه، بهترین محصولات را تولید می‌کنند. مقر ال و ام هاش در پاریس است.

پس از ادغام موت ات چاندون و هنسی، در سال ۱۹۸۷ لویی ویتون که در آن زمان از بهترین تولیدکنندگان چمدان‌های مسافرتی بود، با دو شرکت پیشین ادغام شد. با مشارکت این شرکت‌ها، ال و ام هاش تشکیل شد. ال و ام هاش تا حد زیادی تحت کنترل کریستین دیور است که برنار آرنو ریاست آن را برعهده دارد.

رتبه پنجم : مارک زاکربرگ با ۱۰۲ میلیارد 

مارک الیوت زاکربرگ متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴ است. برنامه‌نویس رایانه و یکی از مؤسسان وبگاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. مجلهٔ تایم وی را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده‌است.

او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکوویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وبگاه کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند.

در فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش، ادواردو ساورین، کریس هیوز، داستین موسکوویتز، شبکه اجتماعی فیسبوک را راه اندازی کردند. آن‌ها فیسبوک را از اتاق خوابگاه‌شان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس شروع به معرفی آن به دانشجویان سایر دانشکده‌ها نمودند.

بعداً فیسبوک به سرعت گسترش یافت به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران فیسبوک بالغ بر یک میلیارد نفر بود. در حال حاضر این رقم متجاوز از ۱٫۵ میلیارد نفر می‌باشد. زاکربرگ تا به حال در چندین مورد از طرف افراد شامل همان گروه اولیه در مورد سهم شان از فیسبوک مورد اتهام قرارگرفته‌است.

در سال ۲۰۱۰ او به عنوان شخص سال تایم از سوی مجله تایم انتخاب شد.

رتبه ششم : ژونگ شانشان {کمپانی آب معدنی چینی Nongfu Spring و واکسن سازی wantai} با ۹۳.۱ میلیارد دلار

آقای ژونگ، از شهر هانگژو در استان ژجیانگ‌، پیش از کارآفرینی، به عنوان کارگر ساختمانی و خبرنگار روزنامه کار می‌کرد. ژونگ شان‌شان که در سال ۱۹۹۶ شرکت آب‌ معدنی نوگ‌فو اسپرینگ را راه‌اندازی کرد.

ثروت این کارآفرین چینی در ماه‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است، و این ناشی از پذیرفته شدن یک شرکت داروسازی موسوم به «پکن وانتای بیولوژیکال فارمسی اینترپرایز» در آوریل گذشته در بازار بورس اوراق بهادار شانگهای است، که آقای ژونگ کنترل سهام آن را در اختیار دارد.

در سپتامبر گذشته، هنگامی که شرکت نوگ‌فو اسپرینگ (که محبوب‌ترین نشان تجاری آب معدنی در چین  است) در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ پذیرفته شد، سهام آن در اولین روز معاملات ۵۴ درصد جهش کرد. همین امر، آقای ژونگ را به این دومین فرد ثروتمند چین تبدیل کرد.

رتبه هفتم :  وارن بافت با ۸۸.۲ میلیارد دلار 

وارن بافت، سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی است، که هم‌اکنون  با دارایی بیش از ۸۸ میلیارد دلار، به‌عنوان هفتمین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود.

او مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی است و مالکیت شرکت‌های گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد را در اختیار دارد، همچنین دارای سهام در شرکت‌های اپل، جنرال الکتریک، گلدمن ساکس، ولز فارگو، شرکت‌های کوکاکولا و پپسی، آمریکن اکسپرس، بنک آو امریکا و آی‌بی‌ام می‌باشد.

رتبه هشتم : لری پیج گوگل با ۸۳.۶ میلیارد دلار

لارِنس لَری پِیج متولد زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۷۳ است .کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین موتور جست‌وجوی اینترنتی گوگل، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، پیج مدیر عامل اجرایی گوگل شد. پیج مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) بود که اساس الگوریتم جست‌وجوی گوگل است. او همچنین به همراه سرگِی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند.

لری پیج با دارایی خالص۶۸.۵۰۰ میلیارد دلار، دهمین میلیاردر جهان در سال ۲۰۲۰، دهمین فرد قدرتمند جهان در ۲۰۱۵ و پنجمین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی در ۲۰۱۵ شده‌ بود.

پیج یکی از اعضای مؤسسهٔ ایکس پرایز (XPRIZE) است و در ۲۰۰۴ در آکادمی بین‌المللی مهندسی برای این سمت برگزیده شد. پیج جایزهٔ مارکونی پرایز را در ۲۰۰۴ دریافت کرد.

از «لری پیج» عمدتا در کنار دانشمندانی مثل «استیو جابز»، «بیل گیتس»، «سرگئی برین» و «جف بزوس» به عنوان عوامل توسعه ایالات متحده در زمینه فناوری اطلاعات، اکتشافات بنیادین، بیوتکنولوژی و سایر علوم یاد می‌شود.

 رتبه نهم : سرگئی برین گوگل با ۸۱ میلیارد دلار

سِرگِی میخایلوویچ برین ‏ متولد  ۲۱ اوت سال ۱۹۷۳است  کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است . سرگی برین، محقق و مبتکر روسی، یکی از مؤسسان شرکت گوگل به‌همراه لری پیج، رئیس سابق شرکت هلدینگ آلفابت و پیش‌گام تکنولوژی‌های نوآوری مثل پروژه‌ی ایکس است.

دارایی خالص او در حدود ۵۲٬۵ میلیارد دلار در مه ۲۰۱۹ برآورد شده‌است. اما او هم‌اکنون نهمین فرد ثروتمند جهان است.

رتبه دهم : لری الیسون با ۸۰ میلیارد دلار از اوراکل

لری الیسون، کارآفرین، تاجر و نیکوکار آمریکایی، مؤسس شرکت اوراکل، دومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری دنیا بعد از مایکروسافت و دهمین مرد ثروتمند جهان است. لارنس جوزف الیسون در تاریخ ۱۷ آگوست ۱۹۴۴، در برانکس نیویورک متولد شد.

الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد. یکی از پروژه‌های او پایگاه دادهای برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود که او آن پروژه را Oracle نامید.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

پولدارترین افراد جهان در سال 2020 چه کسانی بودند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.