اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش

نشان بین المللی گردشگری حلال با حضور رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” به مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایسنا، محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” در بازدید از خانه بومیان کیش ، نشان بین المللی گردشگری حلال را به موزه مردم شناسی خانه بومیان اعطا کرد و گفت: نکته برجسته در این مکان اصالت است؛ ما در این موزه با نحوه زندگی پیشینیان و اجداد بومیان جزیره کیش آشنا شده و متوجه اهمیت کیفیت و سلامت در نزد گذشتگان می شویم.

وی بر اهمیت ثبت ملی و جهاتی خانه مردم شناسی بومیان کیش تاکید کرد و گفت: با ثبت ملی این مجموعه، دولت به عنوان نهاد حاکمیتی باید در بازسازی و حفظ و نگهداری آن کمک کند.

ملک زاده درباره فعالیت های سازمان جهانی گردشگری با رویکرد ویژه به گردشگری حلال افزود: این سازمان دارای شعب گسترده در جهان بوده و تنها سازمانی است که در حوزه های مختلف کالا و خدمات فعالیت می کند. رستوران ها، آژانس ها، کافی شاپ ها، هتل ها، حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، موزه ها، کشتارگاه ها و حتی حوزه های پولی و مالی از جمله مواردی است که می توانند استاندارد تخصصی و انحصاری گردشگری حلال را از این سازمان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان مالکیت معنوی استاندارد گردشگری حلال در تمام زیرشاخه ها را به ثبت رسانده است و بر این اساس تنها سازمانی است که می تواند استاندارد گردشگری حلال را صادر کند.

وی افزود: این استاندارد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و تمام کشورهای آسیا و خاورمیانه و حتی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا ثبت شده و دارای اعتبار است.

ملک زاده با بیان اینکه شعار سازمان گردشگری حلال”یک جهان، یک حلال است”حلیت، کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات را از جمله ملاک ها ی اعطای استاندارد گردشگری حلال برشمرد.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین از راه اندازی دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش خبر داد و عنوان کرد : بیش از صد دانشگاه معتبر زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند .

وی از تلاش برای ارائه تعریفی نوین از گردشگری در عرصه بین المللی و ثبت جهانی تئوری mft به نام خود خبر داد و افزود: بر اساس این تئوری علاوه بر سه عنصر اصلی انسان، زمان و مکان، محور دیگری به نام ارتقا روح و روان جهت کاهش استرس و آسایش روح و روان به عناصر اصلی گردشگری اضافه شد.

ملک زاده بیان داشت: در بسته های گردشگری علاوه بر فضاهای مدرن و نو، باید مکان هایی برای ارتقاء آسایش روح و روان گردشگر دیده شود. گردشگرانی ایرانی و خارجی همه به دنبال خاطره سازی هستند و با توجه به جایگاه خاطرات در زندگی انسان ها و آینده آنها باید زمینه این خاطره سازی را ایجاد کرد.

همچنین محمد جاسم پور، مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اظهار کرد: هدف ما از احیا این خانه قدیمی و راه اندازی موزه مردشناسی، حفظ و نگهداری سنت ها و آداب و رسوم بومیان کیش برای نسل های بعدی و همچنین معرفی آن به گردشگران و علاقه مندان بوده است.

به گفته وی خانه بومیان به طور مستقبم برای ۲۰ نفر از بومیان جزیره و به صورت غیر مستقیم برای ده ها نفر ایجاد اشتغال کرده است.

جاسم پور همچنین از اضافه شدن فضاهای جدید در جزیره کیش نظیر اقامتگاه بومگردی و همچنین محلی برای ارائه غذاها و شیرینی های مختلف محلی خبر داد .

وی راه اندازی خانه زنان بومی با هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و مواردی مانند تولید کیف های پارچه ای را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

مدیر موزه مردم شناسی کیش از مسئولان درخواست کرد که اماکن گردشگری بومی، اصیل و تاریخی در همه شهرها از جمله جزیره کیش را به گردشگران معرفی کرده و آن را در بسته های گردشگری جای دهند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.