مجلس از طرح‌ های بومی ایران خودرو حمایت می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از طرح های بومی سازی ایران خودرو با هدف کاهش وابستگی ، ایجاد فرصت شغلی و صرفه جویی ارزی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سید جواد حسینی کیا با بیان این مطلب اظهار کرد: از طرح‌های بومی سازی ایران خودرو به ویژه تولید محصولات بر اساس ذائقه مصرف‌کنندگان با قوای محرکه جدید با هدف کاهش وابستگی ، ایجاد فرصت شغلی و صرفه‌جویی ارزی از سوی مجلس حمایت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و تولید نخستین گیربکس شش دنده با دانش فنی بومی در شرایط سخت تحریمی گامی در جهت تحقق اقتصادمقاومتی است و اقدامی نوآورانه درصنعت خودروی کشور محسوب می شود.

وی افزود: با روحیه نوآوری و خلاقیت موجود درایران خودرو و نهادینه شدن نهضت داخلی سازی قطعات ، تحریم ها هیچ اثری درصنعت خودروی کشور ندارد.

وی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی درسال جهش تولید برای بومی سازی تولید ، توسعه صادرات و استفاده از توان  شرکت های دانش بنیان در اولویت مجلس قرار دارد.

نماینده مردم سنقرو کلیائی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  صنعت قطعه سازی کشور رشد مناسبی داشته به طوری که تولید قطعات حساس و استراتژیک در داخل کشور همگام با تکنولوژی برتر روز دنیا را می توان نشانه پیشرفت صنعت قطعه سازی به شمار آورد.

اینجا بیشتر بخوانید: زمان قرعه کشی ششمین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو اعلام شد

حسینی کیا گفت: خودروسازان باید با تولیدپلتفرم های خودرو روز دنیا با همراهی قطعه سازان، انتظارات مردم را برآورده سازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صنعت قطعه‌سازی به واسطه تاکید بر تولید داخلی در سال جهش تولید باعث اشتغال هزاران نفر در شرایط نابسامان اقتصادی حال حاضر شده و این از برکات خودباوری و تعهد در کشور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.