تاکید وزیر کشور بر نظارت بیشتر بر قیمت کالاها/ مبادله کالا با کشورهای همسایه در دستورکار است

وزیر کشور با تاکید بر نظارت بیشتر بر قیمت کالاها، گفت که همکاری برای مبادله کالا با کشورهای همسایه که ظرفیت این کار را دارند در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: هر جلسه مصوبات جلسات قبل و اقدامات انجام شده از سوی دستگاهها را پیگیری می کنیم و پس از پیگیری مواردی که کوتاهی شده یا انجام نشده حتما تذکر داده می شود که الحمدلله همه دستگاهها به خوبی، در این جهت عمل می کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع تغییرات قیمت برخی از کالاها امروز در جلسه مطرح شد، گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ ارز توقع جامعه این است که در تثیت یا کاهش قیمت کالاها باید اقدامات مناسبی صورت گیرد. در این خصوص دستگاههای متولی توضیحاتی دادند و مقرر شد که این موضوع پیگیری شود.

رحمانی فضلی در ادامه به مصوبه دولت درخصوص اعطای اقامت به افراد خارجی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا سپرده در ایران داشته باشند، اشاره کرد و افزود: این مصوبه در جلسه ستاد مطرح و بررسی شد. براین اساس به افراد خارجی مشمول این مصوبه، حداقل ۵ سال یا بیشتر از آن اقامت اعطا خواهد شد که مقرر شد در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سامانه ثبت قیمتها دوماه قبل در ستاد مطرح شده بود، گفت: مقرر شد دستگاههای اجرایی به خصوص وزارت صمت درمورد تقریبا ۱۰۰ قلم کالا اعلام قیمت روزانه داشته باشد. همچنین در جلسه امروز با توجه به رونمایی از این سامانه، نظرات اعضای ستاد در خصوص نواقص و مشکلات آن مطرح و مقرر شد این موارد حتما رفع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بحث تهاتر کالاها با کشورهای همسایه بود، عنوان کرد: این ظرفیت در برخی کشورهای همسایه وجود دارد که در مقابل انتقال کالا به این کشورها بتوانند در صدور کالا به ایران نقش داشته باشند. اتاق بازرگانی نیز در این زمینه پیشنهاد متناسبی را مطرح کرد و مقرر شد، کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این موضوع را بررسی و این امکان را بتوانیم فعال کنیم.

وزیر کشور همچنین موضوع تاکسی‌های اینترنتی را بسیار مهم برشمرد که در جلسه هفته گذشته ستاد مورد بحث قرار گرفته بود و گفت: در این جلسه متولیان این امر حضور داشتند و مقرر شد دستورالعملی تنظیم و در شورای عالی ترافیک مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا با تصویب آن دستورالعمل بتوانیم ضمن مدیریت صحیح و نظارت درست، از ظرفیت این سیستم حمل و نقل در حوزه خودروهای شخصی و در مراحل بعدی در خودروهای عمومی چون تاکسی و اتوبوس به خوبی استفاده کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: هفته گذشته موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما نیز مطرح شده بود که این هفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی ارائه کردند.

وی در همین راستا اضافه کرد: مقرر شد نظارت دقیق تری به سقف قیمت بلیط هواپیما اعمال شود و با توجه به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص اینکه سقف قیمت ها بسته شده است و با هر شرکتی که بالای سقف قیمت تعیین شده، بلیط بفروشند برخورد می شود، مقرر شد در نظارت بر سقف قیمت ها حتما کنترلهای لازم را  داشته باشند و حتما سقف قیمت ها را نیز به مردم اعلام کنند.

وزیر کشور اشاره کرد: در سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، ترخیص کالاهای اساسی در بنادر و گمرک‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بخش اصلی برخی مشکلات در این مورد مربوط به  انتقال ارز است. ارز مورد نیاز تخصیص شده اما در انتقال آن مشکل وجود دارد و باید دستگاه‌های مسئول پیگیری های لازم را انجام دهند تا در ترخیص کالا به مشکلی برنخوریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کالاهای مورد نیازی که از خارج از کشور وارد می‌شود، به اندازه کافی در کشور تامین شده است، ثبت سفارشها برای جایگزینی این کالاها صورت گرفته و تخصیص ارز با توجه به نیاز، تامین شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.