با این وضعیت بازار خودرو بخریم یا نخریم؟

کف قیمت خودرو در هفت ماه گذشته افزایشی بیش از هشتاد میلیون تومان را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ این روزها بسیاری این سئوال را مطرح می‌کنند که آیا با توجه به رشد عجیب قیمت‌ها در بازار، زمان برای خرید خودرو زمان مناسبی است یا خیر؟

موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران صراحتا مردم را به عدم خرید خودرو دعوت می‌کند و می‌گوید ریزشی بزرگ در راه است. این انتظار را کارشناسان بازار ارز و سکه نیز دارند. حباب بزرگ سکه نشان می‌دهد فروش این کالای سرمایه‌ای به قیمتی در محدوده دو میلیون تومان بالاتر از ارزش واقعی نمی‌تواند دوام بالایی داشته باشد. از سوی دیگر کارشناسان بازار ارز نیز معتقدند اقدامات صورت گرفته از سوی بازارساز به هر روی می‌تواند زمینه عقب‌نشینی و ریزش بازار ارز را فراهم آورد.

 این اتفاق البته در سه هفته پیش رو رخ نخواهد داد چرا که همتی، رییس کل بانک مرکزی بر این اعتقاد است که در سه هفته پیش رو که به انتخابات آمریکا منتهی می‌شود، فشار بر ایران افزایش خواهد یافت. به این ترتیب این فشار روانی حاکم بر بازار می‌تواند مانعی بر سر راه کاهش قیمت ها فراهم آورد.

 با این حال مقطع پس از انتخابات آمریکا فارغ از نتیجه برای ایران مقطعی مهم خواهد بود چرا که کارشناسان بر این اعتقادند که اقتصاد ایران از پس این دوره خود را بازیابی خواهد کرد. گزارش اکونومیست و صندوق بین المللی پول نیز تصویری امیدوارانه تر از اقتصاد ایران در سال آینده میلادی ترسیم می کند.

 در حالی که مهمترین دلیل رشد قیمت‌ها در بازار خودرو ارز است، این طور به نظر می‌رسد که کاهش قیمت ارز بتواند وضعیت در بازار خودرو را دگرگون نماید. در این شرایط ریزش قیمت‌ها در بازار محتمل خواهد بود. امروز پراید ۱۱۱ در آگهی‌ها به نرخ ۱۴۱ میلیون تومان، تیبا ۲ در محدوده ۱۶۵ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای در محدوده ۱۸۱ میلیون تومان قیمت خوردند. بهای پژو ۴۰۵ بنزینی ۲۱۶ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو ۲۳۸ میلیون تومان و سمند ال ایکس ۲۱۰ میلیون تومان گزارش شد.

 سمند سورن نیز به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۰۰ میلیون در بازار فایل شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.