افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در تهران

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش ۸ تا ۱۰ درصد مصرف آب آشامیدنی در تهران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  محمدرضا کرمی نژاد درگفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فصل گرما تا کنون در تهران ۶۲.۵ میلیون مترمکعب آب شرب مصرف شده است افزود: مصرف آب شرب در شهر تهران در این روز‌ها معادل ۴۲ هزار و ۵۸ لیتر در ثانیه و در استان تهران نیز ۵۶ هزار لیتر برثانیه است که این میزان مصرف در تاریخ تهران بی سابقه است.

وی حجم آب مصرفی استان تهران را در سال یک میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب دانست و گفت: ۲۵ درصد مصرف آب شرب کشور متعلق به تهران است که البته امسال با افزایش اجاره بها جمعیت این شهر به اطراف تهران کوچ کرده بنابر این میزان آب تحویلی به شهرستان‌های اطراف تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است.
معاون نظارت بر بهره برداری آبفا استان تهران مصرف آب شرب تهران را در روز گذشته ۳ میلیون و ۶۷۷ هزارمترمکعب دانست و ادامه داد: مشترکان شهر تهران بیش از ۴ میلیون و ۳۰۸ هزار و مشترکان استان تهران حدود ۶ میلیون است که هرساله با رشد جمعیت در این استان مواجه هستیم.
کرمی نژاد افزایش دما و رشد جمعیت را سبب افزایش مصرف آب دانست و گفت: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون در اوج مصرف ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب تولید و به مصرف کننده تحویل شده است.
وی افزود: در جهت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، شرکت آبفا اقدام به کاهش فشار در شبکه کرده است که این برنامه نیز در کاهش مصرف تاثیری نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.