با نمایش آثار دو هنرمند ایرانی و چینی؛

نمایشگاه خط ابریشم برگزار می شود

نمایشگاه خط ابریشم با آثاری از استاد بهمن پناهی ازجمهوری اسلامی ایران و نور الدین می گوانگ‌جیانگاز 8 مهر در گالری مجازی کمیسیون ملی یونسکو-ایران به آدرس https://gallery.irunesco.org/ برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکوایران، ایننمایشگاه 8 مهر با نمایش 20 اثر از استاد پناهی و 20 اثر ازنور دین می گوانگ‌ جیانگ در قالب خط و خط نقاشی برگزارخواهد شد.

محتوای این نمایشگاه بیشتر شامل آثار دینی و قرآنی می شود.

براساس برنامه ریزی های انجام شده این نمایشگاه در قالبمجازی در آرامگاه ابوالقاسم فردوسی در طوس به صورتمجازی برگزار می شود. همچنین همزمان در مشهد و تهران همنسخه چاپی این آثار به نمایش گذاشته می‌شود.

بهمن پناهی درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: خوشحالم که برای اولین بار این حرکت‌های جهانی به صورتنمایشگاه‌های دو نفره با رویکرد خاص در قلمرو خطخوشنویسی اجرا می‌شود و این‌بار این اتفاق به همراه یکاستاد شناخته شده جهانی رخ می‌دهد؛ از همین رو فکر می‌کنماتفاقی مبارک و بسیار راهگشا برای آینده است که هنرمندانخوشنویس کشور عزیزمان ایران می‌توانند با حرکت‌ها،فعالیت‌های جهانی، همیاری و همکاری با هنرمندان فرهنگ هایمختلف این مسیر را دنبال کنند.

بهمن پناهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، EcoleBeaus-arts de Valenciennes و دانشگاه سوربن پاریس بهتحصیل هنر پرداخته است. موضوع پایان نامه دکترای او درهنرهای تجسمی و موزیکولوژی، تحلیل و تحقیق کالبدی رابطهموسیقی و خوشنویسی با عنوانموزیکالیگرافی” (Musicalligraphy) است. وی در نمایشگاه ها، جشنواره ها،دوره های آموزشی و کنسرت های موسیقی در اقصی نقاطجهان شرکت می نماید. همچنین پناهی ضمن تدریس در مراکزمختلف در پاریس به عنوان استاد مدعو با دانشگاههای معتبراز جمله Harvard و North Eastern همکاری داشته است.

حاج نورالدین می گوانگ جیانگ در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافتگواهینامه خوشنویسی در مصر شد و اولین فرد چینی بود که بااهدای این جایزه معتبر مورد تقدیر قرار گرفت. در سال ۲۰۰۰،نور الدین اولین دوره منظم و سیستمی خوشنویسی را در کالجاسلامی ژنگژو در چین آغاز و تدریس کرد. در سال ۲۰۰۵ ،اثری به نامنود و نه نام خدا توسط موزه بریتانیا خریداریشد تا در گالری هنر اسلامی آنها نمایش داده شود.

حاجی نور الدین توسط دانشگاه جورج تاون ایالات متحدهآمریکا در لیست ۵۰۰ مسلمان با نفوذ سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در جهان قرار گرفت. در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶، جایزه اقتصاداسلامی ۲۰۱۶  مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی در رشتههنرهای اسلامی به پروفسور حاجی نور الدین اهدا شد. درسال ۲۰۱۷ خوشنویسانی مانند حسن چلبی هوکا، داوودبکتاش، فرهاد کورلو و احمد کوچاک هوکا با اعطای گواهیخوشنویسی ایجازا در استانبول از حاجی نورالدین تقدیرکردند. وی اولین خوشنویس چینی بود که توسط مکتبخوشنویسی عثمانی مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.