بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی بهار ۹۹ را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت در بهار امسال (۱۳۹۹)، گفت: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸، هم به دلیل فشار تحریم‌ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است که امید این است تا این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره ارقام رشد اقتصادی در بهار امسال، نوشت: طبق گزارش اولیه بانک مرکزی از ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال‌جاری، رشد اقتصادی بدون نفت در این زمان منفی ۶. درصد بوده که سهم گروه کشاورزی، صنایع و معادن و خدمات به ترتیب مثبت ۳.۸، مثبت ۲.۵ و منفی ۱.۶ درصد است.

وی افزود: همچنین، رشد اقتصادی با نفت نیز در این مدت زمان معادل منفی ۲.۸ درصد بوده است. از آنجا که اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است، در مقایسه با کشور‌هایی که در مواجهه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصاد آن‌ها تنها با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوارکننده است.

اینجا بیشتر بخوانید: رشد تولیدات منتخب صنعتی در بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تنها بخش منفی غیرنفتی، بخش خدمات بوده است که به دلیل محدودیت‌های بهداشتی ناشی از کرونا، کاملا قابل پیش‌بینی بود بنابراین، بازیابی رشد در بخش غیرنفتی دور از دسترس نیست.
همتی در پایان خاطرنشان کرد: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸، هم به دلیل فشار تحریم‌ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است که امید این است تا این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.