افزایش نجومی قیمت تیرآهن طی چند روز اخیر

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اعلام اینکه مگر می‌شود تیرآهن چند روزه یک تا دو میلیون تومان گران شود، گفت: ما به نحوه توزیع محصولات فولادی در بورس کالا انتقاد داریم این موضوع را چندین بار اعلام کرده ایم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصا‌دی؛ حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه بازار محصولات فولادی و آهن با تصمیمات غیرکارشناسی و اشتباه هر روز باهرج و مرج بیشتری روبرو می شود، اظهار داشت: هر گونه تغییرات قیمتی در حوزه ارز تاثیرات مستقیم خود را بر بازار می‌گذارد که این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه هنوز خرید و فروش محصولات فولادی در بورس کالا با ابهامات زیادی همراه است، گفت: تصمیمات غیرواقعی است و فقط دولت به صورت مقطعی اقدام به سرکوب قیمتی می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با انتقاد از اینکه برخی از تولیدکنندگان خودشان توزیع کننده شده و محصولات خود را با چندین برابر قیمت در بازار به فروش می‌رسانند، افزود: در بخش ورق تولیدکننده بیش از سهمیه خود محصول دریافت کرده و به جای عرضه تمام محصولات در بورس کالا بخشی از آن را در بازار آزاد آن هم از ۴۰تا۵۰ درصد گرانتر به فروش می رساند. جالب اینجاست هیچ مرجعی نیز برخوردی با آنها نداشته و فقط قیمت‌ها به صورت سلیقه ای از سوی تولیدکنندگان اعلام می‌شود.

افزایش 1 تا 2 میلیون تومانی قیمت تیر آهن ظرف چند روز اخیر

رستگار در ادامه صحبتهای خود گفت: میلگرد ۱۰ روز پیش ۱۰ هزار تومان بود اما امروز به کیلویی ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده است شمش نیز ۸ هزار تومان بود اما امروز ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار تومان عرضه می شود. نکته قابل تأمل ایجاست برخی از فروشندگان و حتی تولیدکنندگانی که وارد بازار شده اند محصولات را بیش از این رقم ها عرضه کرده و همین امر بازار را با قیمتهای قابل تأملی روبرو ساخته است.

اینجا بیشتر بخوانید: تصمیم جدید وزارت صمت برای حمایت از زنجیره فولاد

وی با اعلام اینکه مگر می‌شود تیرآهن چند روزه یک تا دو میلیون تومان گران شود، گفت: ما به نحوه توزیع محصولات فولادی در بورس کالا انتقاد داریم این موضوع را چندین بار اعلام کرده ایما ما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم نظام توزیع مشکل دارد و همین امر عاملی شده تا در بازار نوسانات قیمتی روند صعودی را طی کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.