مردم نگران ریزش بورس در ماه‌های آینده نباشند

عضو هیئت مدیره شرکت بورس با بیان اینکه با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه از سوی شرکتها، سهام داران خرد نگران ریزش بازار در ماههای آینده نباشند، گفت: از سوی دیگر حقوقیها وظیفه دارند تا از طریق حمایت هوشمند یک فضای امن در بازار ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سید مهدی سدیدی عضو هیات مدیره بورس تهران  و مدیر عامل صندوق بازنشستگی بانکها در حاشیه نشست بررسی شرایط بازار سرمایه و  راهکارهای بهبود آن که در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: وظیفه سرمایه گذاران بزرگ این است که از سهام تحت تملک خود حمایت کند که این موضوع از طریق خرید سهام خزانه و انتشار اوراق تبعی شکل میگیرد.

وی گفت:  مسیر حمایتی در سه هفته اخیر از طریق حقوقیها پیاده شده و از این پس نیز از روشهای جدید این کار انجام خواهد شد.

به گفته سدیدی، حدود هشتاد  درصد حجم معاملات از طریق سهامدارن حقیقی انجام میشود، اگر سهامداران میخواهند که رفتار بازار متعادل باشد باید از رفتار هیجانی فاصله بگیرند.

مردم نگران ریزش بازار در ماه‌های آتی نباشند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، بعد از بهمن ماه سال گذشته در 120 روز کاری رشد فوق العاده ای را در بازار سرمایه شاهد بودیم، ادامه داد،  این رشد ماحصل شوق سهامداران به سرمایه گذاری و انتظار بالا برای کسب بازده مناسب بود. ترس حاکم در روزهای اخیر نیز ماحصل این است که ممکن است ثروت بدست آمده از دست بروند.

اینجا بیشتر بخوانید: بورس بین الملل کیش تا آبان تاسیس می شود

وی افزود، به نظر میرسد هم در مسیر صعودی و هم در روندهای برگشتیف سهامداران باید ارامش خود را حفظ کنند.

سدیدی با اشاره به نقل قول وزیر اقتصاد برای اقدام به خرید سهام از سهامداران خرد از طرف حقوقیهای بازار، گفت: این انتظار را نمیتوان از سهامداران حقوقی داشت که در هر حوزه ای ورود داشته باشند چراکه باید به سهامداران خود پاسخ دهند،  این درحالی است که باید حمایت منطقی و هوشمندانه پیاده شود.

وی با بیان اینکه، با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه از سوی شرکتها، سهام داران خرد نگران ریزش بازار در ماههای آینده نباشند،  گفت: از سوی دیگر سرمایه‌گذارن حقوقی وظیفه دارند تا از طریق حمایت منطقی و هوشمند یک فضای امن و آرام را در بازار سرمایه ایجاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.