نخستین کارخانه مبلمان سازی کیش به بهره برداری می رسد

تنها شرکت مبلمان سازی جزیره کیش، طرحی که در زمینی به مساحت 3300 مترمربع توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده، به زودی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سام چوب کیش نخستین و تنها کارخانه بزرگ و مدرن تولید مبلمان در این جزیره زیباست و علاوه بر تامین نیاز مبلمان مسکونی و خانگی ساکنان کیش، به دیگر مناطق کشور صادرات خواهد داشت.

حسن شاه حسین دستجردی، مدیرعامل شرکت مبلمان سازی سام چوب کیش با بیان این که این کارخانه در بنایی بالغ بر ۲۶۴۰ مترمربع احداث شده است، گفت: این کارخانه با سرمایه در گردش 30 میلیارد تومان و فروش ماهانه 5 میلیارد تومان؛ نسبت به شغل های دیگر از سرمایه در گردش بیشتری برخوردار است.

دستجردی اظهار داشت: فعالیت این شرکت در حد و اندازه ای کوچک در سال 94 در یک ملک اجاره ای به مساحت 250 مترمربع آغاز شد و اکنون در ادامه فعالیت ها به کارخانه ای مجهز با دستگاه های پیشرفته و به روز تبدیل شده است. با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش؛ در آینده با راه اندازی فاز دوم این کارخانه بیش از 150 فرصت شغلی جدید در این مجموعه فراهم می شود.

وی گفت: این کارخانه در فاز نخست با تعداد 72 نفر نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از رسیدن به تولید انبوه تعداد 200 تا 300 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مبلمان سازی سام چوب کیش تولیدات مصنوعاتی چوبی این کارخانه را “سرویس خواب، کمد، مبلمان” بر شمرد و افزود: تولید مبلمان مدرن تمام پارچه نیز بخش دیگری از فعالیت کارخانه مبلمان سازی سام چوب کیش هست که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

اینجا بیشتر بخوانید: توسعه و ارتقا امکانات کیش برای درمان بیماران کرونایی

حسن شاه حسین دستجردی با بیان این که تولیدات روزانه این مجموعه 10ست مبلمان 7نفره، 3 نفره، 2 نفره، و 2تا تک نفره است گفت: سرویس خواب چوبی نیز روزانه 5 تا 7 ست تولید می شود و با افزایش نیروی انسانی تولیدات این کارخانه به 30 ست مبلمان در روز خواهد رسید.

دستجردی در خصوص تامین مواد اولیه محصولات تولیدی این کارخانه خاطر نشان کرد: برخی از مواد اولیه مورد نیاز از جمله اسفنج و کش، چوب سفید روسی و راش گرجستان از انزلی وارد می شود و به علت عدم تولید داخلی پارچه مبل از پارچه های ترک و چینی درجه یک بر اساس سلیقه سفارش دهنده در جزیره کیش و سرزمین اصلی به فروش می رسد.

وی افزود: مشهد، اصفهان، گرگان، ساری، شیراز، اهواز، کرمان و تهران شهرهایی هستند که از تولیدات این کارخانه استفاده می کنند.

دستجردی تصریح کرد: تولیدات این کارخانه از نظر کیفیت و بسته بندی، یک محصول درجه یک که قابلیت رقابت در بازار خارجی را دارد، جایگزین مناسبی برای کالای خارجی است.

حسن شاه حسین دستجردی اشتغالزایی و جذب نیروی انسانی بومی و غیر بومی را یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های این کارخانه عنوان کرد و اظهار داشت: کارخانه مبلمان سازی سام چوب کیش در مقایسه با دیگر کارخانه ها، اتکا بر توانمند سازی نیروی انسانی در بخش های نجاری، زیر کاری، خیاطی، زیر کوبی، بسته بندی و لجستیک دارد.

وی بر لزوم اهمیت رونق اقتصادی صنعت مبلمان کشور اشاره داشت و گفت: با افزایش کیفیت تولیدات این کارخانه تلاش می کنیم مشتریانی را جذب کنیم که به عنوان وارد کننده در این زمینه فعالیت داشتند و این مهم تاثیر بسزایی جهت جلوگیری از خروج ارز دارد.

توسعه بخش تولید تشک تختخواب یکی از برنامه های دیگر این کارخانه است و قابلیت رقابت در بازارهای خارجی را دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.