پروازهای ایران-ترکیه چه زمانی برقرار می شود؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پروازهای ایران-ترکیه با وجود صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بنابراین از مردم می‌خواهیم که فعلاً بلیت پرواز این کشور که از طریق هواپیمایی ترکیه انجام می‌شود را خریداری نکنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه از اوائل تیر ماه بارها در رسانه‌ها منتشر شد اما با وجود اینکه ترک‌ها این خبر را تایید کرده بودند و برخی اوقات شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز بلیت فروشی خود را در این مسیر پروازی آغاز کرده بودند، به یکباره پروازها لغو می‌شد.

حتی اخیرا جلال ابراهیمی – رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه – از دو زمان احتمالی برای از سرگیری پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه خبر داد. وی در این باره گفت: در روزهای اخیر یکی از مقامات ترک اعلام کرده که احتمالا شرایط برقراری مجدد پروازهای ایران – ترکیه در ۲۵ مرداد فراهم خواهد شد و ترکیش ایرویز و ایرلاین‌های ایرانی تردد خود را از سر می‌گیرند. البته این موضوع بسته به میزان شیوع کرونا دارد و در صورتی که اوضاع تا آن زمان بهبود نیابد، احتمالا پروازهای مشترک از ۱۱ شهریور کلید خواهد خورد.

اما با این وجود، خبری از این پروازها نشد و چند روز بعد و در نزدیکی تاریخ مذکور، ایرلاین‌های داخلی اعلام کردند که اتفاق جدیدی درباره پروازهای مسافری ترکیه رخ نداده و هیچ خبر و اطلاعیه رسمی از سوی این کشور به ما اعلام نشده است.

مبهم بودن وضعیت پروازهای ایران-ترکیه/ فعلاً بلیت نخرید!

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- درباره آخرین وضعیت پروازهای مسافری بین دوکشور گفت: با وجود این که ترکیه اعلام کرده بود از اول سپتامبر یعنی یازدهم شهریور ماه پرواز به ایران را از سر می‌گیرد خبرهایی به دست ما می رسد که ممکن است این پروازها انجام نشود بنابراین از مردم می‌خواهیم برای اینکه مانند گذشته با مشکل مواجه نشوند فعلاً بلیط پرواز ترکیش ایرلاینز را خریداری نکنند.

اینجا بیشتر بخوانید: پروازهای ایران به ترکیه لغو شد

وی افزود: شرایط هنوز مشخص نیست و با وجود اینکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی درخواست هایشان را به ترکیه ارائه داده اند هنوز تاییدیه ای دریافت نکردند بنابراین از مردم می‌خواهیم برای اینکه مطمئن باشند پروازشان انجام می شوند تا زمانی که مجوز برای ایرلاین‌های داخلی صادر می شود، صبر کنند از همین طریق به ترکیه سفر کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه اگر قرار است این مجوز به شرکت هواپیمایی ترکیه داده شود باید این کشور به ایرلاین های ایرانی نیز مجوز پرواز بدهد، گفت: این مسئله بسیار بدیهی و روشن است چرا که بر اساس موافقتنامه های دوجانبه ای که در زمینه پرواز بین کشورهای مختلف انجام می شود به هر تعدادی که مجوز پرواز به یک کشور داده می‌شود باید کشور مقابل نیز مجوز پرواز برای ایرلاین های خود به همان تعداد را داشته باشد و کشورهایی که در این بازه زمانی بین یکدیگر موافقت نامه دو یا چند جانبه امضاء می کنند، این شرایط را در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.