در گفت و گو با رخداد اقتصادی مطرح شد؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: گشایش حساب های قرض الحسنه چرخه اقتصاد کشور را متحول می کنند/ باید با سیاستهای عام المنفعه از واحدهای تولیدی حمایت کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی با تمجید از رویکرد برخی از بانک ها درتشویق مردم به گشایش حساب های قرض الحسنه گفت: باید باسیاست های عام المنفعه و بهره گیری از کمک مردم در جهت بهحرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور وارد عمل شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز به حسابی اطلاق می شودکه صاحب آن به قصد تعاون عمومی و کمک به نیازمندان وبرخورداری از پاداش و اجر معنوی و برخورداری از انواع خدمات بانکی نزد بانک افتتاح می نماید. به موجودی این حساب هاهیچگونه سودی تعلق نمی گیرد لیکن صاحبان حسابها می تواننداز هزاران جایزه ارزنده قرعه کشی این حساب ها بهره مند شوند.

بدون‌شک در وضعیت اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است گشایش این حساب از سوی بسیاری از افراد می تواند درپیشبرد بسیاری از مشکلات کشور و افرادی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند کمک موثری باشد.

بسیاری از بانک‌های کشور در راستای جلب نظر مشتریان خود برای گشایش حساب قرض‌الحسنه تلاش شایانی را انجام میدهند که در این مسیر و در نظام بانکی کشورمان شاید معدود بانک هایی توانسته اند در این مسیر موفق باشند که بانک ملی بدون شک به عنوان یکی از اولین و قدیمی ترین بانک‌ های کشوردر این مسیر رویکرد بسیاری قابل قبولی داشته و شاید بتوان گفت اغلب ایرانی ها یک دفترچه پس انداز قرض الحسنه در بانک ملی به نام خود ثبت کردند روندی که نشان از اعتماد و البته اعتباربانک ملی در حوزه جلب نظر مشتریان خود دارد.

اما نکته حائز اهمیت و مهمی که در باب اهمیت حساب‌هایقرض‌الحسنه باید مدنظر قرار گیرد این بوده که این حساب‌هاچگونه می تواند در جهت حل مشکلات کشور، واحدهای تولیدی ومردم نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

در گفت و گو با حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی عضوکمیسیون اقتصادی و عضو هیئت رئیسه مجلس درباره اهمیت وتاثیر حساب‌های قرض الحسنه به گفت و گو پرداختیم.

موسوی در ابتدا با اشاره به اینکه ما باید در جهت افزایش بهرهوری از نظام بانکی مر‌دم را به سمت گشایش حساب به صورت قرض الحسنه سوق دهیم اظهار کرد: بدون شک اینکه ما بتوانیم درجهت ترویج فرهنگ پس انداز در کشور گام برداریم قطعا رویکردبسیار مثمرثمری است و می تواند در جهت حل و برطرف کردن بسیاری از مشکلات کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

وی افزود: در وضعیت اقتصادی امروز کشور بدون شک یکی ازراه های حل مشکلات مردم و بنگاه های تولیدی دریافت تسهیلات از طریق بانک هاست که این روند با افزایش حساب های پسانداز و بهره برداری از این حساب‌ها در جهت کمک به نهادهای تولیدی نقش تاثیرگذاری دارد.

اینجا بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات جوایز چهل و یکمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سابق براین هر ایرانی که صاحب فرزند می شد با افتتاح یک دفترچه حساب پس انداز در جهت آینده نگری برای فرزند خوداقدام می کرد رویکردی که از نظر من در سال های اخیر بسیارکمرنگ شده و ما باید در قالب رویکردها و برنامه فرهنگی وتبلیغاتی در جهت پررنگ کردن فرهنگ پس انداز وارد عمل شویم.

موسوی لارگانی با تمجید از رویکرد برخی از بانک های در ترویج فرهنگ پسانداز از جمله بانک ملی خاطرنشان کرد: مدیران بانکیما بدون شک باید بدانند که افزایش میزان دفترچه های پس اندازقرض الحسنه در هر کدام از شعب بانکی آنها به سود آنها و نظام بانکی کشور است از این رو باید در جهت چرخش عناصراقتصادی کشور از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی تاکید کرد: ما برای رهایی از مشکلات کشور در شرایطی که تحریم های یکجانبه بر ما تحمیل شده است بدون شک با اتخاذسیاست‌های اقتصادی مبتنی بر تفکر داخلی می توانیم بربسیاری از مشکلات فائق شویم که این رویه در نظام بانکی کشوردر قالب گشایش حساب های قرض الحسنه و عام المنفعه رویکرد قابل قبولی است که می تواند در جهت حل بسیاری از مشکلات گروه ها و بنگاه های تولیدی ما نقش بسیار مهمی داشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به افزایش نقدینگی در کشور طبق گزارش بانک مرکزی فرصت خوبی برای تشویش مردم در جهت گشایش حساب هایقرض الحسنه وجود دارد که امیدوارم این مهم با اتخاذ رویکردهای تشویقی از سوی بانک‌ های کشور محقق شود و ما شاهد دگرگونی اقتصادی در فضای کشور باشیم.

موسوی لارگانی در پایان اظهار کرد: افزایش حساب های قرضالحسنه در بانک های کشور در جهت ارائه تسهیلات و  وام های بلند مدت و کوتاه مدت به  بنگاه های اقتصادی اعم از دولتی، خصوصی و حتی افرادی که به تنهایی کاری را شروع کردند نقش مهم و تاثیرگذاری دارد از این رو امید است با اتخاذ رویکردهای هوشمندانه در جهت جلب نظر مردم و مشارکت آنها در این تصمیم خیر که مصلحت عموم جامعه را در بر می گیرد تلاش خوبی صورت بگیرد روندی که خوشبختانه در بسیاری از بانک هایکشور شاهد تحقق عینی و عملی آن هستیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.