در جلسه میز کالا- کشوری عراق صورت گرفت:

بررسی راهکارهای افزایش صادرات پوشاک به عراق

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران ظرفیت صادرات ۱۵۰میلیون دلاری پوشاک به کشور عراق را دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، با بیان این‌ مطلب از برگزاری سومین میز کالا_ کشوری عراق با رویکرد بررسی زمینه‌ها، مشکلات، موانع و راهکارهای توسعه صادرات پوشاک به این کشور و به منظور تلاش برای افزایش سهم صادرات پوشاک ایران در بازار عراق خبر داد.

وی افزود: در این جلسه علاوه بر بررسی وضعیت واردات پوشاک عراق از جهان و ویژگی‌های بازار این محصولات در این کشور، زمینه‌ها و راهکارهای صادرات پوشاک به عراق مورد بررسی و مشورت قرار گرفت.

پیلتن اظهار داشت: عراق سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار واردات پوشاک از جهان دارد که سهم ایران از این میزان حدود ۳۵ میلیون دلار است و بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات پوشاک ایران به عراق می‌تواند حداقل به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش یابد.

مدیر کل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نبودن شناخت کافی تجار ایرانی از بازار عراق و همچنین تجار عراقی از توانمندی‌های تولیدکنندگان ایرانی، وجود نداشتن ارتباط مستقیم میان تجار دو کشور، عدم وجود قیمت‌های رقابتی و هزینه‌های بالای حضور مستقیم و ایجاد نمایندگی و شعبه در بازار عراق و همچنین فقدان رویکرد صادرات‌محور نزد بنگاه‌های تولیدی و صادراتی و تشکل‌های ذی‌ربط از جمله موانع و مشکلات صادرات پوشاک به عراق محسوب می‌شود که قرار است با محوریت دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران مورد پیگیری قرار گیرد.

پیلتن ادامه داد: ایجاد مرکز تجاری، تخصصی و نمایشگاهی و عرضه مستقیم، برندسازی، تولید مشترک در بازار عراق، مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی مرزی، مبادله هیات‌های تجاری تخصصی، استفاده از شرکت‌های مدیریت صادرات و همچنین ایجاد کنسرسیوم تخصصی صادرات با استفاده از حمایت‌های مندرج در بسته‌های حمایت از تولید و صادرات از جمله راهکارهایی است که براساس تصمیمات جلسه مذکور مقرر شد مورد پیگیری قرار گیرد.

اینجا بیشتر بخوانید: بازگشایی مرزهای جنوبی ایران و عراق

گفتنی است، این جلسه با حضور نمایندگان نهادهای دولتی و بخش خصوصی ذی‌ربط و هچنین رایزن بازرگانی ایران در بغداد برگزار شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.