در گفت و گو با رخداد اقتصادی مطرح شد؛

تقدیر سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از عملکرد بانک ملی در حوزه بانکداری الکترونیک/ نهادهای اجرایی باید از این شیوه الگوسازی کنند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از رویکرد بانک ملی در حوزه بانکداری الکترونیک به خصوص در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی در جهان امروز که وقت و زمان برحسب مشغله‎های فکری و کاری افراد از اهمیت بسیاری برخودار است انجام امور مالی و پولی با سرعت بالا و در زمان کوتاه رویکرد بسیار هیجان انگیزی است که سبب شده بسیاری از افراد، شرکت ها و نهادها در قالب شخصیت‎های حقوقی و حقیقی از آن استقبال کنند.

امروز و در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که در حوزه بانکداری آن هم از نوع اسلامی توانسته با تکیه بر هوش و تجربه نیروهای خود در عرصه انجام امور بانکی به صورت الکترونیک گام‎های بسیاری بزرگی را بردارد که این رویکرد و متد در حوزه کشورهای همسایه و بعضا بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان رویکرد قابل قبولی است.

در وضعیت فعلی نظام بانکی ایران که بانک‎های دولتی و خصوصی بسیاری در حال فعالیت هستند رویکردها و روش‎های مختلفی در جهت استفاده از ابزار الکترونیک در نظام بانکی به کار گرفته شده است اما صراحتا باید گفت در این بین معدود بانک‎هایی توانسته‎اند نمره قابل قبولی را کسب کنند.

بانک ملی جمهوری اسلامی ایران که یکی از قدیمی‎ترین بانک‎های فعال در نظام بانکداری کشورمان است که در طی سال‎های اخیر در حوزه بانکداری الکترونیک رویکرد و کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است رویکردی که در دستور کار بقیه بانک‎های کشورمان قرار دارد اما نتیجه موفق بانک ملی برای آنها عملیاتی نشده است.

دو محصول بام (بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران) و پیام رسان «بله» دو نرم افزار مهم و البته کاربردی بانک ملی در حوزه دیجیتال و انجام امور بانکی به صورت الکترونیک است که با استقبال خوبی از سوی مشتریان این بانک در سراسر کشور روبه شده است روندی که شاید در مقایسه با سایر بانک‎ها در رویکرد آماری اعداد قابل قبولی را به خود اختصاص می‏دهد.

اینجا بیشتر بخوانید: جایگاه برتر بانک ملی ایران در جذب سپرده میان نظام بانکی کشور

نکته مهم و جالبی که عملکرد بانک ملی را در حوزه بانکداری الکترونیک نسبت به سایر بانک‎ها متمایز می‎کند عملکرد عالی و مثمرثمر این بانک در شکل دهی رابطه غیرحضوری با مشتریان خود در ایام شیوع بیماری کرونا است روندی که سبب شده تا بسیاری از بانک‎ها اعم از دولتی و خصوصی با در پیش گرفتن متدهای بانک ملی در جهت انجام امور بانکی خود به کار گیرند.

بانک ملی بدون شک علی رغم تمامی رویکرهای موفقی که در حوزه بانکداری الکترونیک از خود به جا گذاشته از زمان شیوع کرونا در کشورمان به زعم از دست دادن چند تن از نیروهای خدوم خود در حوزه بانکداری رویکرد و کارنامه درخشانی را از خود در حوزه بانکداری الکترونیک ثبت کرده است که شایسته تقدیر و تشکر است.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی با تقدیر از رویکرد موفقیت‎آمیز بانک ملی در انجام امور بانکی از طریق غیرحضوری و به شیوه الکترونیک اظهار کرد: خوشبختانه نظام بانکی کشورمان در طی سال‎های اخیر با رویکردهای موفق و قابل قبول در حوزه الکترونیکی سبب کاهش حضور مردم در شعب بانکی شده است که این رویه بدون شک در جهت کاهش هزینه‎های جاری کشور نقش بسزایی دارد.

وی افزود: کاهش رفت و آمد و ارتباطات فیزیکی با استفاده از نرم‎افزارهای بانکی از جمله اقدامات مثمرثمری بوده که در بسیاری از بانک‎های کشور از جمله بانک ملی از سالیان قبل در کشور آغاز شده و ما امروز در شرایط و وضعیت فعلی که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور درگیر هستیم شاهد نتیجه بخش بودن و میزان موفقیت این دست از اقدامات بانک‎ها در حوزه الکترونیک هستیم که این رویه بدون شک قابل تقدیر است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات بانک ملی در راستای استفاده از فضا و پیام‎رسان‎های مجازی پیرامون انجام امور بانکی طبق برنامه دولت الکترونیک است تصریح کرد: ما انجام این رویکرد و توسعه آن را در راستای تحقق اهداف کلان کشور در حوزه بانکداری الکترونیک می‎دانیم و امیدواریم سایر نهادها و ارگان‎های کشور نیز در این مسیر هرچه سریعتر وارد عمل شوند.

فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: انجام امور مالی، بانکی و بسیاری‎های از فعالیت‎های روزمره از طریق الکترونیک بدون شک در جهت کاهش هزینه‎های جاری کشور و صرف آنها برای امور ضروری‎تر مثمرثمر است و مسئولین و مدیران ما در سطوح اجرایی و رده بالا باید ضمن آشنایی با متدهای الکترونیکی در عرصه اجرایی در جهت پیاده سازی آنها نیز وارد عمل شوند.
وی تاکید کرد: الگو و متد بانک ملی در حوزه اجرای سیاست‎های بانکی طبق نظام الکترونیک بدون شک می‏تواند نقشه راه خوبی برای بسیاری از بانک‎ها و نهادهای اجرایی و حتی قانونگذاری ما باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.