برنده نهایی در کاهش تولید نیشکر هفت تپه، واردکنندگان و بازنده نهایی کارگر است

جلسه بررسی مشکلات کارگران و کارفرمایان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در وزارت کار و رفاه اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان سه قوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ جلسه بررسی مشکلات کارگران و کارفرمایان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در وزارت کار و رفاه اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان سه قوه برگزار شد. در این جلسه زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون ، الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مسئولان سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانداری خوزستان، سه تن از نمایندگان کارگران و همچنین مالکان مجموعه کشت و صعت نیشکر هفت تپه حضور داشتند.

در این جلسه کارگران و مدیران مجموعه هر کدام به بیان مشکلات، دغدغه ها و چالش های ایجاد شده برای این مجموعه پرداختند و مسئولان نیز قول مساعد برای رفع هرچه سریع تر این مشکلات و بازگشت این واحد صنعتی به روال طبیعی تولید را دادند.

میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در این جلسه با اشاره به لزوم انجام وظیفه و اظهار نظر هر شخص در حیطه مسئولیت و جایگاه خود گفت: اگر همه ما وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهیم، هم کارگران به حق و حقوق خود می رسند و هم مشکلات ایجاد شده برای کارفرمای این مجموعه صنعتی حل خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و ثبات برای حل مشکلات هفت تپه افزود: متاسفانه برخی از فضای ایجاد شده به دنبال سوء استفاده هستند. باید در نظر داشت که ایجاد هرگونه خللی در مسیر تولید این واحد صنعتی که ظرفیت تحقق خودکفایی در صنعت شکر را دارد، در نهایت به نفع وارد کننده تمام خواهد شد و اولین گروهی که از افزایش واردات متضرر می شوند، کارگران هستند.

اینجا بیشتر بخوانید: تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر الکل طبی درکارخانه نیشکر هفت‌تپه

زالی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش آمار بیکاری در نتیجه ضربه خوردن تولید و افزایش واردات، ضربه جبران ناپذیری به صنعت، کارفرما و قشر کارگروارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.