وزیر کشور خواستار شد؛

همکاری رسانه ها با مردم برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی کشور

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه “رسانه‌ها در بیان مشکلات و مسائل واقعیت‌ها را بگویند و شرایط کشور را به درستی تحلیل کنند”، تصریح کرد: رسانه‌ها باید منصفانه و در عین حال مسئولانه، دلایل مسائل را به صورت اساسی مطرح کنند و از مردم بخواهند که همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این مقطع نیز عبور کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ رحمانی فضلی عصر دوشنبه (۹ تیر) در حاشیه پنجاه و دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه مهمترین موضوع مورد بررسی این جلسه بحث افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها در حوزه کالا‌ها و مسکن بود، گفت: همه دستگاه‌های مربوطه دعوت شده بودند و دلایل هرکدام از افزایش قیمت‌ها توضیح داده شد. بحث ارز و افزایش قیمت ارز، کاهش واردات در برخی از موارد، همچنین موضوع تبلیغات در مواردی و استفاده نامناسب از ابزار رسانه‌ای و موارد متعدد دیگر به عنوان عوامل تاثیرگذار در قیمت‌ها مطرح و بررسی شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه به استناد توضیحات ارائه شده در ستاد از سوی مسئولان ذیربط، در بحث کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نداریم، عنوان کرد: ثبت سفارش ها، واردات و تامین کالا‌های اساسی برابر نیاز کشور و حتی بیش از آن است.

وی در خصوص وضعیت گندم گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، امسال خرید گندم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فصل خرید، مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در این جلسه، یکی از دلایل افزایش قیمت ها، احتمال ضعف نظارت اعلام شد، افزود: مقرر شد که نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی از سطح کلان تا سطوح خرد باشد، یعنی به جای اینکه تنها نظارت در بازار و خیابان باشد که البته حتما باید این کار انجام شود، باید تمام زنجیره تولید کالا و عرضه آن مورد نظارت جدی قرار گیرد؛ براین اساس مقرر شد تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای رصد کامل این زنجیره تلاش کنند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در پنجاه و دومین جلسه این ستاد، سیاست‌هایی در حوزه رسانه‌ای تعیین شد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید منصفانه و در عین حال مسئولانه، دلایل مسائل را به صورت اساسی مطرح کنند و از مردم بخواهند که همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این مقطع نیز عبور کنیم.

وزیر کشورهمچنین با بیان اینکه در این جلسه ستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت مسکن ارائه کرد، افزود: در این گزارش درخصوص دلایل افزایش قیمت اجاره بها و مسکن توضیحاتی ارائه و برنامه‌هایی در جهت حمایت برای مستأجران و همچنین از نظر ساخت برای تولید انبوه مسکن به وسیله بخش خصوصی اعلام کردند که امیدواریم همه این‌ها منجر به خیر مردم شود.

در پنجاه و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور وزیر کشور ضمن مروز شرایط کشور در ابعاد مختلف، گفت: توجه توأمان به معیشت، سلامت، آزادی‌های قانونی و امنیت مردم اولویت فعالیت‌های کشور در سال جاری است.

علاوه بر بررسی وضعیت کالا‌های اساسی و میزان واردات و صادرات کشور در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، گزارشی از تولید و فروش خودرو نیز ارائه شد که نشان دهنده رشد مطلوب تولید و تحویل خودرو در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.