رونقِ بخش های صنعتی و سرمایه گذاری کیش در پساکرونا

غلامحسین مظفری از گشایش 12 پروژه ساختمانی و صنعتی با میزان سرمایه گذاری تقریبی هزار و 400 میلیارد تومان تا پایان خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه  شیوع ویروس کرونا در کیش نیز مانند دیگر نقاط کشور و جهان آثار و تبعاتی برجای گذاشت گفت: خوشبختانه ما در اولین روزهای مطرح شدن موضوع شیوع ویروس و پیش از برگزاری انتخابات، جلسات شورای سلامت کیش را ساماندهی کردیم و گام های اولیه برای مبارزه با بیماری و کنترل شیوع  آن برداشته شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت مراکز صنعتی و پروژه های سرمایه گذاری زیرگروه ساختمانی جزیره حتی در زمان محدودیت ها و تعطیلی تمامی صنوف افزود: فعال بودن این دو گروه در زمان تعطیلی ها فرصتی بسیار خوب بود که موجب تسریع در روند کار آنها در شرایط بحرانی شد به گونه ای که 2 پروژه صنعتی در این مدت زمان گشایش یافت و 8 پروژه نیز آماده بهره برداری است.

وی از افتتاح 12 پروژه ساختمانی و صنعتی با میزان سرمایه گذاری تقریبی هزار و 400 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در زمان تعطیلی تمامی مراکز تفریحی،گردشگری و سرمایه گذاری، گروه های صنعتی و ساختمانی از فرصت ها در جهت رونق جزیره کیش بهره گرفتند و با هدف تولید و ظرفیت سازی بعد از کرونا این حوزه را  متوقف نکردند رونق بخشیدند.

مظفری اظهار داشت:جلسات شورای سلامت جزیره به صورت فشرده در سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور متولیان دستگاه های اجرایی به ویژه مرکز توسعه سلامت و بهداشت و درمان برگزار شد و تمامی دستگاه ها و نهاد ها ملزم به اجرای موارد مصوب اساسی و اصولی شورای سلامت شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بخش خصوصی با تحمل بیشترین آسیب از کرونا با مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش همرای بسیار خوبی داشت و همگام با ما وارد کار شد، به گونه ای که از 15 تا 19 اسفند طبق تصمیمات شورای سلامت، فعالیت هتل ها، مراکز گردشگری، تفریحی و بازارها نیز تعطیل شدند.

اینجا بیشتر بخوانید: فرایند شفافیت و ساده سازی تمدید مجوزهای فعالیت اقتصادی در جزیره کیش

وی با اشاره به تعدد تقاضای گردشگران و دوستداران کیش برای سفر به جزیره در زمان بحرانی و پیک اول کرونا بیان داشت: با پیش بینی هایی که انجام شد، پس از بررسی آثار و تبعات حضور مسافران، با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود امکانات و امور درمانی برای تامین نیاز گردشگران، پرواز ها برای پذیرش مسافر و حتی کیشوندان را از 25 فروردین ممنوع اعلام کردیم که به این ترتیب با اعمال قوانین سخت از سوی مجموعه سازمان و رعایت تمامی موارد مصوب شده در شورای سلامت کیش توسط مردم، حدود 20 روز بیماری مشکوک به کرونا در جزیره به ثبت نرسید.

غلامحسین مظفری عنوان کرد: از 25 اردیبهشت برای بازگشت مسافران برنامه ریزی کردیم و طی جلسات متعدد به ویژه نشست با مدیران تمامی ایرلاین ها؛ امروز به لطف خداوند و همکاری مردم و صنوف، شاهد برقراری تور و رفت و آمد مسافران به کیش هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از بازگشایی پروازها و ورود گردشگران به جزیره گفت:خواهش و درخواست ما از گردشگران وعلاقمندان سفر به کیش این است که حتما پروتکل های بهداشت عمومی و حفاظت فردی را جدی بگیرند و ایرلاین ها نیز با رعایت قوانین و ضوابط مصوب شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور و ایکائو به روند کنترل شیوع ویروس کمک کنند.

مظفری در پایان از بخش خصوصی به عنوان پایه اصلی سفر مسافران به کیش است یاد کرد و بیان داشت: فعالان بخش خصوصی در تمامی حوزه ها موارد و قوانین بهداشتی را برای داشتن جزیره ای پاک و عاری از آلودگی و بیماری رعایت کنند تا بتوانیم از این فرصت برای رونق هرچه بیشتراقتصاد کیش استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.